Axle of the electric vehicle platform model
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00010904" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00010904 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24620/22:00010904
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Náprava modelu platformy elektrického vozidla
Original language description
Funkční vzorek nápravy modelu platformy elektrického vozidla zkonstruován, vyroben a namontován do vozidla na Technické univerzitě v Liberci. Náprava vznikla ve dvou identických kusech. Náprava se skládá celkem třech hlavních částí ramena nápravy těhlice, směrové řízení, hydraulicko-pneumatický systém odpružení.
Czech name
Náprava modelu platformy elektrického vozidla
Czech description
Funkční vzorek nápravy modelu platformy elektrického vozidla zkonstruován, vyroben a namontován do vozidla na Technické univerzitě v Liberci. Náprava vznikla ve dvou identických kusech. Náprava se skládá celkem třech hlavních částí ramena nápravy těhlice, směrové řízení, hydraulicko-pneumatický systém odpružení.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modular platform for autonomous chassis of specialized electric vehicles for freight and equipment transportation</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
16023
Numerical identification
—
Technical parameters
Náprava umožňuje zdvih vozidla /- 130 mm s natočením vnitřního kola až na hodnotu 40 deg. Ramena nápravy (horní a dolní) a těhlice byly topologicky optimalizovány pro dosažení maximálního využití materiálu při zachování nízké hmotnosti vlastních dílů. Každé kolo má pro směrové natočení svůj vlastní elektromechanický aktuátor umožňující zdvih až 150 mm. Tento systém umožňuje směrovou variabilitu při řízení vozidla, což významným způsobem zvyšuje manévrovatelnost vozidla. Výškové polohování nápravy (vozidla) zajišťuje hydraulický válec a odpružení k němu namontovaný pneumatický akumulátor. Kontaktní osoba: Robert Voženílek (robert.vozenilek@tul.cz).
Economical parameters
Jedná se o testovací funkční vzorek dvou náprav modelu autonomního vozidla, které jsou speciálně navržené pro vozidlo s využitím nejmodernějších konstrukčních a výrobních technologií a výrobní náklady jsou cca 500 tis. Kč bez DPH..
Application category by cost
—
Owner IČO
46747885
Owner name
Technická univerzita v Liberci
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—