Numerical simulation of the unitary car-body and cabin construction as well as chassis parts and their main subassemblies and groups, i.e. assembly process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F24%3A00012835" target="_blank" >RIV/46747885:24210/24:00012835 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Numerická simulace stavby samonosných karoserií, kabin, ale i podvozkových částí a jejich hlavních podsestav a skupin, tzn. assembly proces
Original language description
Vytvoření matematického modelu pro řešení výroby sestav s uplatněním vlivu různých technologií spojování (obloukové svařování, bodové svařování, nýtování a lepení) a technologických faktorů, které jsou důležité z hlediska vzniku makro deformací spojované sestavy (odpružení vyráběných sestav). Numerické řešení umožňuje predikci a eliminaci kritických míst sestav z hlediska požadované tvarové a rozměrové tolerance vyráběných dílů po assembly procesu. Validace numerického řešení jednotlivých technologií spojování byla provedena na jednodušších typech „U“ profilů. Možnost komplexního využití navrženého postupu numerického řešení technologií spojování bylo validováno na sestavě karoserie automobilu, kde jsou využívány všechny uvažované technologie spojování. Dalším podstatným faktorem navržené OT je dostatečná rychlost výpočtu, kdy je k dosažení určité optimalizace reálného procesu třeba řešit a porovnat větší množství výpočetních variant. Z hlediska praktické použitelnosti byl navržen takový algoritmus výpočtu, aby výpočetní čas jedné analýzy i pro velmi složité modely byl v řádu jednotek hodin.
Czech name
Numerická simulace stavby samonosných karoserií, kabin, ale i podvozkových částí a jejich hlavních podsestav a skupin, tzn. assembly proces
Czech description
Vytvoření matematického modelu pro řešení výroby sestav s uplatněním vlivu různých technologií spojování (obloukové svařování, bodové svařování, nýtování a lepení) a technologických faktorů, které jsou důležité z hlediska vzniku makro deformací spojované sestavy (odpružení vyráběných sestav). Numerické řešení umožňuje predikci a eliminaci kritických míst sestav z hlediska požadované tvarové a rozměrové tolerance vyráběných dílů po assembly procesu. Validace numerického řešení jednotlivých technologií spojování byla provedena na jednodušších typech „U“ profilů. Možnost komplexního využití navrženého postupu numerického řešení technologií spojování bylo validováno na sestavě karoserie automobilu, kde jsou využívány všechny uvažované technologie spojování. Dalším podstatným faktorem navržené OT je dostatečná rychlost výpočtu, kdy je k dosažení určité optimalizace reálného procesu třeba řešit a porovnat větší množství výpočetních variant. Z hlediska praktické použitelnosti byl navržen takový algoritmus výpočtu, aby výpočetní čas jedné analýzy i pro velmi složité modely byl v řádu jednotek hodin.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20500 - Materials engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FW03010197" target="_blank" >FW03010197: Virtual control of quality and size tolerance of the construction for structural groups of bodies, cabins and chassis parts based on numerical simulation methods - virtual factory</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
M_Z_24_005_r01, TUL-Z-24-TAČR-01
Numerical identification
FW03010197-V3
Technical parameters
Technické řešení assembly procesu poskytuje komplexní přístup pro predikci tvarových a rozměrových změn sestav vyráběných kombinacích různých typů technologií spojování (obloukové a bodové svařování, nýtování a lepení). Pro jednotlivé technologie jsou použity různé přístupy pro definici matematického modelu predikujících jejich samostatný vliv na sledovaný objekt. Následně je vliv jednotlivých technologií matematicky implementován do celé sestavy dílů a vypočítány výsledné deformace a tvarové změny. Pro výpočet jsou použity jak 3D elementy, tak i skořepinové a lineární prvky..
Economical parameters
Díky implementované ověřené technologii (ve smyslu společného použití všech Ztech za projekt) se předpokládá získání nových projektů v oblasti analýzy výrobních procesů a pro velké sestavy také tvorba metodik automatizace na míru konkrétní aplikaci. Předpokládá se dosažení významné konkurenční výhody v oblasti poskytování služeb v této oblasti spojené s příjmy z prováděných technických konzultací v této oblasti na úrovni 6mil. Kč za rok. Dále se předpokládá objem prodeje licencí software Visual-Assembly a patřičného školení v hodnotě kolem 3mil. Kč za rok..
Application category by cost
—
Owner IČO
61778966, 46747885
Owner name
ESI Eastern Europe s.r.o., TU v Liberci
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—