Mobile app for ride evaluation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F25%3A00013478" target="_blank" >RIV/46747885:24220/25:00013478 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24310/25:00013478
Result on the web
<a href="https://imetas.tul.cz" target="_blank" >https://imetas.tul.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mobilní aplikace pro hodnocení jízdy
Original language description
Mobilní aplikace je navržena jako prostředek pro řízení záznamu, sběr dat z měřicího zařízení, zobrazení analýzy dat a také jako samotné měřicí zařízení, které využívá interních senzorů telefonu. Mezi základní funkce patří odeslání naměřených dat na server ve formě informací o jízdě (včetně metadat) a samotných telemetrických dat. Aplikace ukládá data do své databáze v syrové formě dat a tento formát je přizpůsoben datovému rámci používaných měřicích zařízení. Proces měření jízdy, je stanoven tak, že aplikace po spuštění měření nejprve čeká na validní přesná data GPS, poté čeká na ustálení pohybu (vyzve řidiče o stabilní výchozí polohu motocyklu) a po ustálení odpočítá kalibrační interval 5 sekund. Během jízdy aplikace zaznamenává a zobrazuje měřená data do databáze a po ukončení jízdy vyzve uživatele k odeslání dat na server. Pokud jízda není odeslána na server, lze ji odeslat později ze seznamu jízd, který aplikace spravuje. Data zůstávají uložená v telefonu a je možné je opakovaně na server odeslat, nebo odeslat až po ukončení sady jízd, popř. po rozhodnutí, zda má smysl jízdy nahrávat a hodnotit. Aplikace je upravena tak, aby bylo čtení dat z BLE zařízení univerzální a nebylo tak nutné řešit typovou závislost zařízení při příjmu dat. Aplikace dokáže pro měření využít tedy senzory telefonu, zařízení TetryBox(vyvinuté na TUL) a zařízení třetí strany - RaceBox. Aplikace dokáže využit systému RTK a zprostředkovat pro měřící zařízení RTK data. V aplikaci je za tímto účelem implementován obousměrný kanál mezi RTK serverem a měřicím zařízením. Měřící zařízení tak díky tomu dosahuje vysoké přesnosti při měření za jízdy. Pro účely diagnostiky umožňuje uživatelské rozhraní aplikace, zobrazovat různé hodnoty diagnostiky a stavu zařízení. Po dokončení jízdy lze v aplikaci zobrazit náhled provedené analýzy na mobilním telefonu.
Czech name
Mobilní aplikace pro hodnocení jízdy
Czech description
Mobilní aplikace je navržena jako prostředek pro řízení záznamu, sběr dat z měřicího zařízení, zobrazení analýzy dat a také jako samotné měřicí zařízení, které využívá interních senzorů telefonu. Mezi základní funkce patří odeslání naměřených dat na server ve formě informací o jízdě (včetně metadat) a samotných telemetrických dat. Aplikace ukládá data do své databáze v syrové formě dat a tento formát je přizpůsoben datovému rámci používaných měřicích zařízení. Proces měření jízdy, je stanoven tak, že aplikace po spuštění měření nejprve čeká na validní přesná data GPS, poté čeká na ustálení pohybu (vyzve řidiče o stabilní výchozí polohu motocyklu) a po ustálení odpočítá kalibrační interval 5 sekund. Během jízdy aplikace zaznamenává a zobrazuje měřená data do databáze a po ukončení jízdy vyzve uživatele k odeslání dat na server. Pokud jízda není odeslána na server, lze ji odeslat později ze seznamu jízd, který aplikace spravuje. Data zůstávají uložená v telefonu a je možné je opakovaně na server odeslat, nebo odeslat až po ukončení sady jízd, popř. po rozhodnutí, zda má smysl jízdy nahrávat a hodnotit. Aplikace je upravena tak, aby bylo čtení dat z BLE zařízení univerzální a nebylo tak nutné řešit typovou závislost zařízení při příjmu dat. Aplikace dokáže pro měření využít tedy senzory telefonu, zařízení TetryBox(vyvinuté na TUL) a zařízení třetí strany - RaceBox. Aplikace dokáže využit systému RTK a zprostředkovat pro měřící zařízení RTK data. V aplikaci je za tímto účelem implementován obousměrný kanál mezi RTK serverem a měřicím zařízením. Měřící zařízení tak díky tomu dosahuje vysoké přesnosti při měření za jízdy. Pro účely diagnostiky umožňuje uživatelské rozhraní aplikace, zobrazovat různé hodnoty diagnostiky a stavu zařízení. Po dokončení jízdy lze v aplikaci zobrazit náhled provedené analýzy na mobilním telefonu.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK03000186" target="_blank" >CK03000186: Improving the education and training of motorcyclists with the help of software for automatic analysis of telemetry data and artificial intelligence algorithms</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2025
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
CK03000186-V3
Technical parameters
Minimální požadavky na mobilní telefon: HW (výkon) mobilního telefonu: 300 000 bodů v testu Antutu, 6 GB RAM, Bluetooth 5 Operační systém Android 12 Doporučené požadavky na mobilní telefon: HW (výkon) mobilního telefonu: 600 000 bodů v testu Antutu, 8 GB RAM, Bluetooth 5 Operační systém Android 14 Aplikace je vyvíjena v prostředí Visual Studio na platformě Xamarin s cílovou architekturou .NET Standard 2.0. Pro OS Android je pak aplikace cílena na platformu verze Android 12 a vyšší Aplikace pro OS Android je distribuována jako podepsané APK a je k dispozici na stránkách webové aplikace. Aplikace je zapouzdřena v řešení, které obsahuje různé typy SW projektu. Kromě mobilní aplikace je součástí řešení i jádrová knihovna, která obsahuje definice různých sdílených modelů (pro server a mobilní aplikace) a klienta pro mobilní API. Rozhraní aplikace tvoří interaktivní pohledy a dialogy, které jsou vázané na jejich modely. Kontaktní osoba Marián Lamr (marian.lamr@tul.cz)..
Economical parameters
Výsledek má přispět ke zvýšení bezpečnosti provozu. Cílem celého projektu je zkvalitnění výuky a výcviku motocyklistů, což by mělo zabránit nákladům na případné škody a zmařené lidské životy. Koncovými uživateli budou řidiči motocyklů, kteří budou zdokonalovat své jízdní dovednosti prostřednictvím autoškol, specializovaných kurzů motoškol a kurzů bezpečné jízdy. Každý ušetřený lidský život, snížení trvalých následků a obecně nehod přinese celospolečenský přínos. Počet ušetřených lidských životů se nedá předpokládat, jelikož nelze odhadnout, zda jezdec kterého zdokonalujeme bude mít v následujících letech nehodu a jak závažnou. Hodnota lidského života byla stanovena téměř na 20 mil. Kč a každý ušetřený lidský život přináší vysoké hodnoty celé společnosti. Nicméně se jedná o zkvalitnění výuky jízdy na motocyklu, lepší zvládání krizových situací a jejich předvídání..
Owner IČO
46747885;2289738I;6493657I
Owner name
Technická univerzita v Liberci; Asociace autoškol ČR z.s; Asociace polygonů AČR z.s