Economic Impact of Marketing Event Hosting on Gross Value Added
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F14%3A00002110" target="_blank" >RIV/46747885:24310/14:00002110 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Economic Impact of Marketing Event Hosting on Gross Value Added
Original language description
Příspěvek vymezuje ekonomický přínos pro region, který plyne z pořádání kulturní akce.Významným činitelem rozvoje regionu je cestovní ruch, který může příznivě ovlivnit produkci, zaměstnanost, příjmy obyvatel, či zvýšit životní úroveň. Výstupem primárního výzkumu je identifikace ?Gross value added (GVA)?, která určuje hodnotu celkové produkce bez mezispotřeby. Na základě závěrečného vyhodnocení je možné predikovat případný potenciál v oblasti pořádání dalších kulturních událostí.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the 2nd International Conference on Management, Leadership and Governance ICMLG 2014
ISBN
978-1-909507-98-2
ISSN
2049-6818
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
360-369
Publisher name
Academic Conferences and Publishing International Limited
Place of publication
Wellesley, Massachusetts, USA
Event location
Wellesley, Massachusetts, USA
Event date
Jan 1, 2014
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—