Ethics in Adult Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000394" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000394 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Etika ve vzdělávání dospělých
Original language description
Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací ?s lidmi?, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspe
Czech name
Etika ve vzdělávání dospělých
Czech description
Cílem tohoto stručného pojednání je přispět k diskusi o etice ve vzdělávání dospělých pomocí analýzy problému, který se týká otázek správného či morálního jednání ve vzdělávání dospělých. Jde o základní morální hodnoty a normy, které se obrazí ve vzdělávání dospělých, stejně jako (v konečném důsledku) ve fungování institucí vzdělávání dospělých. Jde také o problém etického rozhodování, které je imanentní součástí práce v každé profesi zabývající se primárně prací ?s lidmi?, tedy i ve vzdělávání dospělých. Autorka vychází z předpokladu, že každá vzdělávací aktivita realizovaná s dospělými lidmi má svůj implicitní etický rozměr. V jejím rámci dochází také k předávání, podporování či potlačování hodnot, norem a následně také názorů a postojů dospělého člověka, to vše s ohledem na společenskou zakázku vzdělávání dospělých. Vzdělávání dospělých má tedy výrazně mocenský charakter. Základní oporou tohoto pro tento text jsou elementární etické teorie, které tvoří rámec úvah o jednotlivých aspe
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Etos - Etika v pedagogice a socialni praci
ISBN
978-80-7372-788-8
Number of pages of the result
9
Pages from-to
39-47
Number of pages of the book
114
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
UT code for WoS chapter
—