All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000902" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000902 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=108" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk

  • Original language description

    Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka ? CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se

  • Czech name

    Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk

  • Czech description

    Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka ? CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sapere Aude 2011 evropské a české vzdělávání

  • ISBN

    978-80-904877-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    664-674

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Nov 3, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article