Learner corpora, CzeSL and Czech as a Second Language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000902" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000902 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=108" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=108</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk
Original language description
Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka ? CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se
Czech name
Žákovské korpusy, CzeSL a čeština jako druhý jazyk
Czech description
Cílem textu je zmapovat vývoj tzv. žákovských korpusů po dobu jejich existence, tj. v posledních dvou desetiletích až po současnost, zaměříme se na roli žákovských korpusů jako nového stimulu pro různé oblasti studia a výuky cizího/druhého jazyka. Nejprve se soustředíme na fenomén žákovského korpusu, představíme jeho hlavní parametry a také motivaci vedoucí k jeho budování. Diskutujeme různé typy jednojazyčných a vícejazyčných korpusů, zároveň se v této části snažíme o terminologické vymezení daného oboru. Dále zde představíme možnosti praktického využití korpusu ve výuce druhého jazyka. V následující části uvedeme stručný přehled světových žákovských korpusů, rozdělených do kategorií podle vymezených kritérií. Pro lepší orientaci čtenáře v existujících žákovských korpusech, shrnujeme nejzávažnější informace do podoby synoptické tabulky. Nejzásadnější část textu pokrývá detailní informace o žákovském korpusu češtiny jako cizího jazyka ? CzeSL. Částečně rekapitulujeme jeho budování, se
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sapere Aude 2011 evropské a české vzdělávání
ISBN
978-80-904877-2-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
664-674
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Nov 3, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—