Methodology of work with foreign pupils in elementary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000919" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000919 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13430/12:43884397
Result on the web
<a href="http://Dostupné" target="_blank" >http://Dostupné</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole
Original language description
Cílem monografie je postihnout aktuální téma, jehož zpracování považujeme za velmi potřebné pro budoucí pedagogy i učitelskou praxi v českém základním školství. Jsou v ní naznačeny nejaktuálnější a nejvýznamnější rysy této problematiky, vyjasněny vztahya vzájemné souvislosti mezi jazykem a kulturou, mezi různými jazyky navzájem, způsoby verbálního (a zčásti i neverbálního) chování žáků odlišných kultur v edukačním procesu, z obecného hlediska tedy i způsoby vnímání a chápání světa u různých etnických skupin. Obecné problémy, teoretická a metodologická východiska práce jsou představeny v úvodních kapitolách. Jádrem publikace jsou metodické pokyny k začleňování žáků-cizinců do výuky a konkrétní náměty, metody a postupy učitelů pro práci s žáky-cizinci.Zvláštní pozornost je věnována specifickému školnímu prostředí, a to nejen z pozice žáka-cizince a jeho spolužáků, ale i z pohledu učitele ve vyučovacím procesu.
Czech name
Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole
Czech description
Cílem monografie je postihnout aktuální téma, jehož zpracování považujeme za velmi potřebné pro budoucí pedagogy i učitelskou praxi v českém základním školství. Jsou v ní naznačeny nejaktuálnější a nejvýznamnější rysy této problematiky, vyjasněny vztahya vzájemné souvislosti mezi jazykem a kulturou, mezi různými jazyky navzájem, způsoby verbálního (a zčásti i neverbálního) chování žáků odlišných kultur v edukačním procesu, z obecného hlediska tedy i způsoby vnímání a chápání světa u různých etnických skupin. Obecné problémy, teoretická a metodologická východiska práce jsou představeny v úvodních kapitolách. Jádrem publikace jsou metodické pokyny k začleňování žáků-cizinců do výuky a konkrétní náměty, metody a postupy učitelů pro práci s žáky-cizinci.Zvláštní pozornost je věnována specifickému školnímu prostředí, a to nejen z pozice žáka-cizince a jeho spolužáků, ale i z pohledu učitele ve vyučovacím procesu.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-559-9
Number of pages
150
Publisher name
ÚJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—