Special Education within the Modern and Postmodern Paradigms
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001033" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001033 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Speciální pedagogika v paradigmatu moderny a postmoderny
Original language description
Příspěvek poukazuje na dva diametrálně rozdílné přístupy k člověku, ohraničené paradigmatem moderny a současné postmoderny. Zvláště lidé v pomáhajících profesích jsou ve stálém nebezpečí hodnotit sebe jakožto normální a oddělovat se jiných ? nenormálních, handicapovaných jedinců. Tento přístup je smutným dědictvím moderny. Na analýze moderní biomoci je proto v textu ukázáno, že diskriminační přístup se ukazuje nejen jakožto neplodný, ale i jako destruktivní pro celou západní civilizaci. Text ukazuje, žepostmoderna, která vychází z jiného myšlenkového základu, dává v současnosti prostor pro změnu této moderní mentality. Speciální pedagogika tímto dostává možnost i úkol, aby se vyprofilovala do oboru, který bude nástrojem ke změně této mentality a budesvojí činností vytvářet obecného vědomí směrem k úctyhodnosti ke specifičnosti každého člověka. Právě postmoderní mentalita dává totiž v oblasti přístupu k člověku velký prostor ke změně diskriminujícího paradigmatu. Určitým humanitním id
Czech name
Speciální pedagogika v paradigmatu moderny a postmoderny
Czech description
Příspěvek poukazuje na dva diametrálně rozdílné přístupy k člověku, ohraničené paradigmatem moderny a současné postmoderny. Zvláště lidé v pomáhajících profesích jsou ve stálém nebezpečí hodnotit sebe jakožto normální a oddělovat se jiných ? nenormálních, handicapovaných jedinců. Tento přístup je smutným dědictvím moderny. Na analýze moderní biomoci je proto v textu ukázáno, že diskriminační přístup se ukazuje nejen jakožto neplodný, ale i jako destruktivní pro celou západní civilizaci. Text ukazuje, žepostmoderna, která vychází z jiného myšlenkového základu, dává v současnosti prostor pro změnu této moderní mentality. Speciální pedagogika tímto dostává možnost i úkol, aby se vyprofilovala do oboru, který bude nástrojem ke změně této mentality a budesvojí činností vytvářet obecného vědomí směrem k úctyhodnosti ke specifičnosti každého člověka. Právě postmoderní mentalita dává totiž v oblasti přístupu k člověku velký prostor ke změně diskriminujícího paradigmatu. Určitým humanitním id
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inkluzivní trendy ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-7311-142-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
7-18
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Havlíčkův Brod
Event location
Liberec
Event date
Jan 1, 2013
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—