All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Normative Education in Educational Science (Pedagogy) and Andragogy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001131" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001131 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_3-2014_online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_3-2014_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pojem výchova v pedagogice a andragogice

  • Original language description

    Autorka se v příspěvku pokouší vymezit pojem výchova v andragogice s poukazy na podobnosti a odlišnosti vnímání tohoto pojmu v pedagogice. Na základě argumentací vybraných vůdčích osobností české andragogiky k tématu si autorka klade za cíl pojem výchovauchopit celistvěji, než tomu bylo dosud v české andragogické odborné literatuře. Výchovným cílům normativního charakteru nebyla v oblasti andragogiky dosud věnována dostatečná pozornost. Autorka na základě opory v oblasti vnitřních podmínek vychovávaných postuluje názor, že andragogika není jen o ?učení dospělých? nebo ?vzdělávání dospělých?, ale že se zároveň může ve vybraných oblastech působení jednat o výchovu v normativním smyslu, kde jsou předem stanovené cíle našeho působení na dospělého jedincevýchovné.

  • Czech name

    Pojem výchova v pedagogice a andragogice

  • Czech description

    Autorka se v příspěvku pokouší vymezit pojem výchova v andragogice s poukazy na podobnosti a odlišnosti vnímání tohoto pojmu v pedagogice. Na základě argumentací vybraných vůdčích osobností české andragogiky k tématu si autorka klade za cíl pojem výchovauchopit celistvěji, než tomu bylo dosud v české andragogické odborné literatuře. Výchovným cílům normativního charakteru nebyla v oblasti andragogiky dosud věnována dostatečná pozornost. Autorka na základě opory v oblasti vnitřních podmínek vychovávaných postuluje názor, že andragogika není jen o ?učení dospělých? nebo ?vzdělávání dospělých?, ale že se zároveň může ve vybraných oblastech působení jednat o výchovu v normativním smyslu, kde jsou předem stanovené cíle našeho působení na dospělého jedincevýchovné.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-pedagogium

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2014

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    92-103

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database