Digital storytelling and innovative teaching activities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001186" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001186 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
Original language description
Cílem článku je ukázat, jak v oboru počítačová grafika a multimédia rozvíjet kompetence pro 21. století formou inovativních výukových aktivit. Výuka počítačové grafiky a práce s multimédii může být velmi atraktivní jak pro žáky, tak pro učitele. Při přípravě na výuku je ale klíčové si vědomit, jaké kompetence v dané kategorii chceme rozvíjet. Dnešní studenti by měli být schopni nejenom ovládat příslušné programy, ale také by měli umět prostřednictvím svých digitálních produktů oslovit širší publikum. Digitální produkty jsou atraktivnější a na digitálním tržišti se dnes snáze uplatní pokud vyprávějí poutavý příběh. Pozornost proto bude věnována významu narativity v digitálním světě. V článku jsou vymezeny odlišnosti mezi digitálním vyprávěním příběhů avizuálním vyprávěním příběhů. Také je zde přiblížen pojem fotografická esej a infografika a jejich narativní možnosti.
Czech name
Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
Czech description
Cílem článku je ukázat, jak v oboru počítačová grafika a multimédia rozvíjet kompetence pro 21. století formou inovativních výukových aktivit. Výuka počítačové grafiky a práce s multimédii může být velmi atraktivní jak pro žáky, tak pro učitele. Při přípravě na výuku je ale klíčové si vědomit, jaké kompetence v dané kategorii chceme rozvíjet. Dnešní studenti by měli být schopni nejenom ovládat příslušné programy, ale také by měli umět prostřednictvím svých digitálních produktů oslovit širší publikum. Digitální produkty jsou atraktivnější a na digitálním tržišti se dnes snáze uplatní pokud vyprávějí poutavý příběh. Pozornost proto bude věnována významu narativity v digitálním světě. V článku jsou vymezeny odlišnosti mezi digitálním vyprávěním příběhů avizuálním vyprávěním příběhů. Také je zde přiblížen pojem fotografická esej a infografika a jejich narativní možnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Didinfo 2014
ISBN
9788055706986
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
149-156
Publisher name
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica
Event date
Jan 1, 2014
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—