Education in Batas Zlin in the context of interwar pedagogical discussion
Result description
The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the problem of school reform in Zlin, the influence of american pragmatism educational discussion to the czech educational pedagogical discussion.
Keywords
Educationpragmatismschool reformCzechoslovakiainter-war pedagogical discussionV. PříhodaZlín
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
Original language description
Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola zaměřuje pozornost na příklad reformy v baťovském Zlíně a na vliv americké pedagogiky na českou pedagogickou diskusi.
Czech name
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
Czech description
Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola zaměřuje pozornost na příklad reformy v baťovském Zlíně a na vliv americké pedagogiky na českou pedagogickou diskusi.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Meziválečná školská reforma v Československu.
ISBN
9788020024961
Number of pages of the result
21
Pages from-to
41-61
Number of pages of the book
326
Publisher name
Academia
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—
Result type
C - Chapter in a specialist book
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2015