All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czechoslovak Teaching Community - in the Context of the Educational Reform for Teachers (SVSP) and School Reform

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006234" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006234 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy

  • Original language description

    Publikace Československá obec učitelská – v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy analyzuje program a hlavní cíle, které zastávala významná meziválečná učitelská organizace – Československá obec učitelská (ČOU), jež spoluutvářela spolkový učitelský život v meziválečném Československu v letech 1920-1939 a sehrála zásadní roli ve dvou stěžejních tématech meziválečné pedagogické diskuse – v reformě školy a reformě vzdělávání učitelů národních škol. Publikace rekonstruuje roli ČOU ve třech rovinách – v otázce podpory a rozvoje pedagogického výzkumu, dále sleduje roli spolkových institucí ČOU zasazujících se o reformu učitelského vzdělávání a o snahy o vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol (Škola vysokých studií pedagogických v Praze a v Brně - ŠVSP, Soukromá dvouletá pedagogická fakulta v Praze později přejmenovaná na Soukromou pedagogickou akademii v Praze) a v neposlední řadě analyzuje snahy a význam spolkových institucí ČOU o reformu školy - o vymezení reformního školského programu a jeho „propagaci“ mezi učitelstvem i širší veřejností a jeho prosazení v diskusi s ministerstvem školství a národní osvěty (reformní komise ŠVSP, pořádání tzv. pedagogických týdnů, podíl ČOU na zakládání reformních škol prvního, druhého stupně tzv. komenia a založení reformní školy třetího stupně tzv. athenea právě Československou obcí učitelskou).

  • Czech name

    Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy

  • Czech description

    Publikace Československá obec učitelská – v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy analyzuje program a hlavní cíle, které zastávala významná meziválečná učitelská organizace – Československá obec učitelská (ČOU), jež spoluutvářela spolkový učitelský život v meziválečném Československu v letech 1920-1939 a sehrála zásadní roli ve dvou stěžejních tématech meziválečné pedagogické diskuse – v reformě školy a reformě vzdělávání učitelů národních škol. Publikace rekonstruuje roli ČOU ve třech rovinách – v otázce podpory a rozvoje pedagogického výzkumu, dále sleduje roli spolkových institucí ČOU zasazujících se o reformu učitelského vzdělávání a o snahy o vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol (Škola vysokých studií pedagogických v Praze a v Brně - ŠVSP, Soukromá dvouletá pedagogická fakulta v Praze později přejmenovaná na Soukromou pedagogickou akademii v Praze) a v neposlední řadě analyzuje snahy a význam spolkových institucí ČOU o reformu školy - o vymezení reformního školského programu a jeho „propagaci“ mezi učitelstvem i širší veřejností a jeho prosazení v diskusi s ministerstvem školství a národní osvěty (reformní komise ŠVSP, pořádání tzv. pedagogických týdnů, podíl ČOU na zakládání reformních škol prvního, druhého stupně tzv. komenia a založení reformní školy třetího stupně tzv. athenea právě Československou obcí učitelskou).

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: The analysis of pedagogical concepts of school reform in inter-war Zlin in the context of a model industrial company town</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-200-2860-0

  • Number of pages

    530

  • Publisher name

    Academia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book