Test set-up for the composite shaft CFG
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F21%3AN0000014" target="_blank" >RIV/47718684:_____/21:N0000014 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vzuplzen.cz" target="_blank" >http://www.vzuplzen.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Test set-up for the composite shaft CFG
Original language description
This report describes the set-up and first test results of the traction composite shaft for the locomotive SKODA 109E for demonstration of the resistivity to the large static torque loading and against the fatigue damage. The test stand, test instrumentation and the sequence of planed tests is described.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
KHTS-1
Numerical identification
VYZ-VZ-54/21/016
Technical parameters
Zkušební stend pro torzní zkoušky kompozitové hřídele. Stand obsahuje vahadlo, přes které na daném rameni působí vertikální síla a vyvozuje krouticí moment. Vahadlo je uloženo v ložisku, které umožňuje natočení a axiální pohyb volného konce. Stend je vybaven snímáním zatěžovací síly, posuvu vahadla a několika snímači pro měření zkrocení hřídele a jejího axiálního posunutí. Stend obsahuje rovněž měřicí systém pro měření deformace kompozitové hřídele pomocí odporových tenzometrů. Řízení hydraulického válce je provedeno kontrolním systémem Labtronic. Zatěžování hřídele je odvozeno z provozního namáhání a je složeno z 10 opakujících se cyklů , jejichž celkový počet N = 10 mil. Zatěžování se realizuje frekvencí max. 2 Hz.
Economical parameters
Zkušební stend je určen pro výzkum chování kompozitové hřídele a následné sériové zkoušky hřídelí, kdde každá zkouška představuje zisk pro zkušebnu cca 100 tis. Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
47718684
Owner name
Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
www.vzuplzen.cz