All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The current information environment and information literacy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F11%3A%230004414" target="_blank" >RIV/47813059:19240/11:#0004414 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Současné informační prostředí a informační gramotnost

  • Original language description

    Koncept rozvoje lidských zdrojů, celoživotního vzdělávání a posléze i celoživotního učení provází teorie lidského kapitálu. I když lze formálně dosažené vzdělání považovat za vcelku spolehlivé přiblížení lidskému kapitálu, není jeho ideálním indikátorem.Jednou z cest najít přímější indikátory měření lidského kapitálu je zjišťování tzv. funkční gramotnosti, která znamená schopnost orientovat se v expandujícím světě informací a schopnosti využívat těchto informací způsobem, který umožňuje plnou integracičlověka do společnosti. V příspěvku autorka vymezuje pojmy gramotnost a kompetence, pozornost věnuje informační gramotnosti z hlediska současného informačního prostředí. Zmiňuje tzv. klíčové kompetence a v kontextu vyvíjející se společnosti znalostí sezabývá pojmem vzdělaná osobnost.

  • Czech name

    Současné informační prostředí a informační gramotnost

  • Czech description

    Koncept rozvoje lidských zdrojů, celoživotního vzdělávání a posléze i celoživotního učení provází teorie lidského kapitálu. I když lze formálně dosažené vzdělání považovat za vcelku spolehlivé přiblížení lidskému kapitálu, není jeho ideálním indikátorem.Jednou z cest najít přímější indikátory měření lidského kapitálu je zjišťování tzv. funkční gramotnosti, která znamená schopnost orientovat se v expandujícím světě informací a schopnosti využívat těchto informací způsobem, který umožňuje plnou integracičlověka do společnosti. V příspěvku autorka vymezuje pojmy gramotnost a kompetence, pozornost věnuje informační gramotnosti z hlediska současného informačního prostředí. Zmiňuje tzv. klíčové kompetence a v kontextu vyvíjející se společnosti znalostí sezabývá pojmem vzdělaná osobnost.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Informační technologie a knižnice

  • ISSN

    1335-793X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    17-21

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database