The current information environment and information literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F11%3A%230004414" target="_blank" >RIV/47813059:19240/11:#0004414 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současné informační prostředí a informační gramotnost
Original language description
Koncept rozvoje lidských zdrojů, celoživotního vzdělávání a posléze i celoživotního učení provází teorie lidského kapitálu. I když lze formálně dosažené vzdělání považovat za vcelku spolehlivé přiblížení lidskému kapitálu, není jeho ideálním indikátorem.Jednou z cest najít přímější indikátory měření lidského kapitálu je zjišťování tzv. funkční gramotnosti, která znamená schopnost orientovat se v expandujícím světě informací a schopnosti využívat těchto informací způsobem, který umožňuje plnou integracičlověka do společnosti. V příspěvku autorka vymezuje pojmy gramotnost a kompetence, pozornost věnuje informační gramotnosti z hlediska současného informačního prostředí. Zmiňuje tzv. klíčové kompetence a v kontextu vyvíjející se společnosti znalostí sezabývá pojmem vzdělaná osobnost.
Czech name
Současné informační prostředí a informační gramotnost
Czech description
Koncept rozvoje lidských zdrojů, celoživotního vzdělávání a posléze i celoživotního učení provází teorie lidského kapitálu. I když lze formálně dosažené vzdělání považovat za vcelku spolehlivé přiblížení lidskému kapitálu, není jeho ideálním indikátorem.Jednou z cest najít přímější indikátory měření lidského kapitálu je zjišťování tzv. funkční gramotnosti, která znamená schopnost orientovat se v expandujícím světě informací a schopnosti využívat těchto informací způsobem, který umožňuje plnou integracičlověka do společnosti. V příspěvku autorka vymezuje pojmy gramotnost a kompetence, pozornost věnuje informační gramotnosti z hlediska současného informačního prostředí. Zmiňuje tzv. klíčové kompetence a v kontextu vyvíjející se společnosti znalostí sezabývá pojmem vzdělaná osobnost.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Informační technologie a knižnice
ISSN
1335-793X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
5
Pages from-to
17-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—