All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

USE OF MULTIAGENT MODELING TO PREDICT A MOUNT OF VISITORS OF SELECTED REGIONS IN THE CZECH REPUBLIC

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F19%3AA0000482" target="_blank" >RIV/47813059:19240/19:A0000482 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2019/04/studia_turistica_2019_2.pdf" target="_blank" >https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2019/04/studia_turistica_2019_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice

  • Original language description

    Příspěvek je zaměřen na vytvoření modelu umožňujícího simulovat rozhodování účastníků cestovního ruchu při výběru destinace. Model vychází z předpokladu, že rozhodování účastníků cestovního ruchu je založeno na individuální motivaci a racionalitě účastníků cestovního ruchu, existenci emocí, pocitu uspokojení z realizované cesty a také vlivu sociálních sítí na rozhodování. Cílem modelu je ověřit vhodnost využití agentově založeného modelování při simulaci rozhodování účastníků cestovního ruchu, poskytnout nástroj umožňující zkoumat vztahy mezi jednotlivými prvky modelu a predikovat návštěvnost jednotlivých destinací. Model je implementován v software NetLogo a prediktivní potenciál modelu je otestován na datech návštěvnosti čtyř vybraných krajů v ČR.

  • Czech name

    Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na vytvoření modelu umožňujícího simulovat rozhodování účastníků cestovního ruchu při výběru destinace. Model vychází z předpokladu, že rozhodování účastníků cestovního ruchu je založeno na individuální motivaci a racionalitě účastníků cestovního ruchu, existenci emocí, pocitu uspokojení z realizované cesty a také vlivu sociálních sítí na rozhodování. Cílem modelu je ověřit vhodnost využití agentově založeného modelování při simulaci rozhodování účastníků cestovního ruchu, poskytnout nástroj umožňující zkoumat vztahy mezi jednotlivými prvky modelu a predikovat návštěvnost jednotlivých destinací. Model je implementován v software NetLogo a prediktivní potenciál modelu je otestován na datech návštěvnosti čtyř vybraných krajů v ČR.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia turistica

  • ISSN

    1804-252X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    31-41

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database