All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PROBLEMS OF ZONING OF THE CZECH REPUBLIC FROM THE POINT OF VIEW OF TOURISM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F20%3AA0000670" target="_blank" >RIV/47813059:19240/20:A0000670 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PROBLÉMY RAJONIZACE ČESKÉ REPUBLIKY Z HLEDISKA CESTOVNÍHO RUCHU

  • Original language description

    V současné době ovlivněné pandemií COVID 19 jsou související ekonomické dopady na cestovní ruch fatální zejména v těch destinacích světa, které jsou závislé na příjezdovém cestovním ruchu.Podle statistik Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) z roku 2017 se jedná především o Řecko s 81 % podílu výdajů z příjezdového cestovního ruchu na výdajích vnitřního cestovního ruchu a dále například o Slovinsko se 70 % podílu a Portugalsko a Maďarsko s 69 % podílu. Přitom průměr OECD je 75 % u domácího cestovního ruchu a 25 % u příjezdového cestovního ruchu. Česká republika patří k zemím s vyšším podílem výdajů příjezdového cestovního ruchu na vnitřním cestovním ruchu, a to především díky hlavnímu městu Praha.Výdaje u příjezdového cestovního ruchu mají podíl 58 % a výdaje u domácího cestovního činí podíl 42 %. Dopady pandemie COVID 19 provázené ekonomickou krizí jsou fatální v Praze, ale také v západočeských lázních a například v Českém Krumlově. Na ostatním území České republiky tomu tak není. Jak k tomu mohlo dojít? Byla chyba v marketingové koncepci CzechTourism? Daly se před zhruba sedmi lety předpokládat takové zvraty v ekonomice, jako jsou dnes? Na tyto otázky se snaží odpovědět tento příspěvek. Cílem není kritizovat aktuální stav cestovního ruchu na některých místech České republiky, ale poukázat na úskalí při zpracovávání koncepcí cestovního ruchu na příkladu České republiky s využitím sekundárních dat i dat z vlastního výzkumu.

  • Czech name

    PROBLÉMY RAJONIZACE ČESKÉ REPUBLIKY Z HLEDISKA CESTOVNÍHO RUCHU

  • Czech description

    V současné době ovlivněné pandemií COVID 19 jsou související ekonomické dopady na cestovní ruch fatální zejména v těch destinacích světa, které jsou závislé na příjezdovém cestovním ruchu.Podle statistik Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) z roku 2017 se jedná především o Řecko s 81 % podílu výdajů z příjezdového cestovního ruchu na výdajích vnitřního cestovního ruchu a dále například o Slovinsko se 70 % podílu a Portugalsko a Maďarsko s 69 % podílu. Přitom průměr OECD je 75 % u domácího cestovního ruchu a 25 % u příjezdového cestovního ruchu. Česká republika patří k zemím s vyšším podílem výdajů příjezdového cestovního ruchu na vnitřním cestovním ruchu, a to především díky hlavnímu městu Praha.Výdaje u příjezdového cestovního ruchu mají podíl 58 % a výdaje u domácího cestovního činí podíl 42 %. Dopady pandemie COVID 19 provázené ekonomickou krizí jsou fatální v Praze, ale také v západočeských lázních a například v Českém Krumlově. Na ostatním území České republiky tomu tak není. Jak k tomu mohlo dojít? Byla chyba v marketingové koncepci CzechTourism? Daly se před zhruba sedmi lety předpokládat takové zvraty v ekonomice, jako jsou dnes? Na tyto otázky se snaží odpovědět tento příspěvek. Cílem není kritizovat aktuální stav cestovního ruchu na některých místech České republiky, ale poukázat na úskalí při zpracovávání koncepcí cestovního ruchu na příkladu České republiky s využitím sekundárních dat i dat z vlastního výzkumu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50901 - Other social sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CESTOVNÝ RUCH V DVADSAŤROČNICI OD PRELOMU MILÉNIÍ – výkony, výzvy, trendy

  • ISBN

    9788055525754

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    42-55

  • Publisher name

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Prešov

  • Event date

    Jan 1, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article