Media – History – Society: the Image of National History in Czech and Polish Cinema
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F23%3AA0001288" target="_blank" >RIV/47813059:19240/23:A0001288 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Média – Dějiny – Společnost : Obraz národních dějin v české a polské kinematografii
Original language description
Kolektivní monografie Média – Dějiny – Společnost: Obraz národních dějin v české a polské kinematografii tematicky vychází ze 7. ročníku konference Média – Dějiny – Společnost, kterou pořádala Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě ve spolupráci s Fakultou veřejných politik v Opavě. Nahlíží problematiku filmu jako nositele historické paměti, vytyčené téma přitom zkoumá z různých úhlů, různých pozic (historických, filmově vědných, mediálních, tvůrčích či didaktických) a především perspektiv konkrétních příkladů. Na příkladu dvou osobností českých, potažmo evropských dějin – Marie Terezie a Karla IV. – se zabývá problematikou životopisného filmu, sleduje vyrovnávání se s komunistickou minulostí v českém hraném filmu posledních let, dotýká se také tvorby non-fikční. Zejména vztahu obrazu světa, který nabízejí média a dokumentární tvorba, ke skutečnosti. Zaměřuje se na rekonstrukci národního vědomí v poválečném období v polských filmech a kronikách či na svatbu jako tradiční metaforický motiv v polské kinematografii. Publikaci uzavírají dva texty zaměřené na možnosti využití filmu a filmových ukázek ve výuce dějepisu. Součástí knihy jsou fotografie Ondřeje Durczaka ze souboru Ostrava v důchodu, jež se snaží zaznamenat mizející industriální tvář moravskoslezské metropole.
Czech name
Média – Dějiny – Společnost : Obraz národních dějin v české a polské kinematografii
Czech description
Kolektivní monografie Média – Dějiny – Společnost: Obraz národních dějin v české a polské kinematografii tematicky vychází ze 7. ročníku konference Média – Dějiny – Společnost, kterou pořádala Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě ve spolupráci s Fakultou veřejných politik v Opavě. Nahlíží problematiku filmu jako nositele historické paměti, vytyčené téma přitom zkoumá z různých úhlů, různých pozic (historických, filmově vědných, mediálních, tvůrčích či didaktických) a především perspektiv konkrétních příkladů. Na příkladu dvou osobností českých, potažmo evropských dějin – Marie Terezie a Karla IV. – se zabývá problematikou životopisného filmu, sleduje vyrovnávání se s komunistickou minulostí v českém hraném filmu posledních let, dotýká se také tvorby non-fikční. Zejména vztahu obrazu světa, který nabízejí média a dokumentární tvorba, ke skutečnosti. Zaměřuje se na rekonstrukci národního vědomí v poválečném období v polských filmech a kronikách či na svatbu jako tradiční metaforický motiv v polské kinematografii. Publikaci uzavírají dva texty zaměřené na možnosti využití filmu a filmových ukázek ve výuce dějepisu. Součástí knihy jsou fotografie Ondřeje Durczaka ze souboru Ostrava v důchodu, jež se snaží zaznamenat mizející industriální tvář moravskoslezské metropole.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788075105790
Number of pages
136
Publisher name
Slezská univerzita v Opavě
Place of publication
Opava
UT code for WoS book
—