Socio-educational aspects in school education of socially excluded Roma children and pupils in pedagogues´profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F18%3AA0000119" target="_blank" >RIV/47813059:19510/18:A0000119 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga
Original language description
Příspěvek svým obsahem upozorňuje na aspekty sociálně pedagogické, které by v profesích pedagogických pracovníků, jež jsou vymezeny ministerstvem školství, měly být adekvátně reflektovány. Dotýkají se rodinného zámezí dětí a žáků, vyznačujících se jednak charakteristickými projevy sociální exkluze a vlastnostmi generalizovaně a neoprávněně obecně připisovanými romskému etniku. Autoři textu si kladou za cíl upozornit na tři elementární roviny této problematiky. Jednou z nich je rovina pregraduální přípravy budoucích pedagogů. Druhou tvoří současný pedagogický terén a třetí rovinu uzavírají osobnostní předpoklady každého pedagogického pracovníka.
Czech name
Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga
Czech description
Příspěvek svým obsahem upozorňuje na aspekty sociálně pedagogické, které by v profesích pedagogických pracovníků, jež jsou vymezeny ministerstvem školství, měly být adekvátně reflektovány. Dotýkají se rodinného zámezí dětí a žáků, vyznačujících se jednak charakteristickými projevy sociální exkluze a vlastnostmi generalizovaně a neoprávněně obecně připisovanými romskému etniku. Autoři textu si kladou za cíl upozornit na tři elementární roviny této problematiky. Jednou z nich je rovina pregraduální přípravy budoucích pedagogů. Druhou tvoří současný pedagogický terén a třetí rovinu uzavírají osobnostní předpoklady každého pedagogického pracovníka.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018
ISBN
9788087952276
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
872-879
Publisher name
MAGNANIMITAS
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Jan 1, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—