Preventive programmes of risky behaviour of primary school pupils from the perspective of evaluation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F24%3AA0000559" target="_blank" >RIV/47813059:19510/24:A0000559 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Programy primární prevence rizikového chování žáků základních škol z pohledu evaluace
Original language description
Předložený příspěvek informuje o dílčích výsledcích dvou realizovaných projektů na Ústavu speciální pedagogiky FVP Slezské univerzity v Opavě za období 2021-2022. Projekty byly zaměřeny na vybrané aspekty nespecifické primární prevence rizikového chování žáků základních škol. Výzkumné cíle projektů byly orientovány na mapování projevů a frekvence rizikového chování žáků ve školním prostředí a monitoring potřeb pedagogů v oblasti podpory při intervenční práci se žáky s rizikovým chováním. Záměrem bylo získat potřebné zdroje pro koncipování Interaktivního programu rozvoje sociálních dovedností žáků za účelem posílení kompetencí pedagogů v oblasti primární prevence, realizované vlastními kapacitami škol. V návazném projektu jsme zaměřili pozornost na monitoring a evaluaci spolupráce základních škol s externími poskytovateli programů primární prevence rizikového chování. V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky analýzy evaluace plánování, průběhu a výsledků realizovaných programů preventivní intervence v oblasti rizikového chování žáků.
Czech name
Programy primární prevence rizikového chování žáků základních škol z pohledu evaluace
Czech description
Předložený příspěvek informuje o dílčích výsledcích dvou realizovaných projektů na Ústavu speciální pedagogiky FVP Slezské univerzity v Opavě za období 2021-2022. Projekty byly zaměřeny na vybrané aspekty nespecifické primární prevence rizikového chování žáků základních škol. Výzkumné cíle projektů byly orientovány na mapování projevů a frekvence rizikového chování žáků ve školním prostředí a monitoring potřeb pedagogů v oblasti podpory při intervenční práci se žáky s rizikovým chováním. Záměrem bylo získat potřebné zdroje pro koncipování Interaktivního programu rozvoje sociálních dovedností žáků za účelem posílení kompetencí pedagogů v oblasti primární prevence, realizované vlastními kapacitami škol. V návazném projektu jsme zaměřili pozornost na monitoring a evaluaci spolupráce základních škol s externími poskytovateli programů primární prevence rizikového chování. V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky analýzy evaluace plánování, průběhu a výsledků realizovaných programů preventivní intervence v oblasti rizikového chování žáků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Koherencia a kohézia špeciálnej pedagogiky v procese dynamických zmien
ISBN
9788022359672
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
229-241
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislave
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
May 4, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—