MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001484" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001484 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální komunikace v podmínkách globální společnosti
Original language description
Článek se zabývá charakteristikou dnešní mediální komunikace. Popisuje oblasti výskytu anglických výrazů v komunikaci a snaží se nastínit jejich vliv na sociální orientaci, hodnotový systém i kulturní identitu. Vedle sociologického, psychologického a kulturologického hlediska stojí lingvistické pojetí internacionalizace komunikace, která je průvodním jevem globalizující se společnosti. Reflexe o aspektech zmiňovaného fenoménu vede dále k lingvistickým charakteristikám, k nimž patří faktor jazykové ekonomie, stylistické diferenciace, využití expresivnosti výrazů a jazyková integrace. Je nesporné, že mediální komunikace bude trendu internacionalizace podléhat i nadále.
Czech name
Mediální komunikace v podmínkách globální společnosti
Czech description
Článek se zabývá charakteristikou dnešní mediální komunikace. Popisuje oblasti výskytu anglických výrazů v komunikaci a snaží se nastínit jejich vliv na sociální orientaci, hodnotový systém i kulturní identitu. Vedle sociologického, psychologického a kulturologického hlediska stojí lingvistické pojetí internacionalizace komunikace, která je průvodním jevem globalizující se společnosti. Reflexe o aspektech zmiňovaného fenoménu vede dále k lingvistickým charakteristikám, k nimž patří faktor jazykové ekonomie, stylistické diferenciace, využití expresivnosti výrazů a jazyková integrace. Je nesporné, že mediální komunikace bude trendu internacionalizace podléhat i nadále.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Komunikowanie spoleczne w wielokulturowych spoleczeństwach
ISBN
978-83-7611-961-8
Number of pages of the result
22
Pages from-to
183-204
Number of pages of the book
219
Publisher name
Adam Marszalek
Place of publication
Toruń
UT code for WoS chapter
—