Role of the Knowledge for Realization of Foreign Entrepreneurial Activities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001620" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001620 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role znalostí při realizaci zahraničních podnikatelských aktivit
Original language description
Internacionalizace podnikatelských aktivit představuje geografické rozšíření podnikatelských aktivit přes národní hranice státu. Znalosti hrají v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit klíčovou roli. V této souvislosti můžeme znalosti rozčlenit na obecné a specifické. Problematika znalostí v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit se stala předmětem zkoumání řady renomovaných ekonomů jako je Johanson (1975, 1977, 2009), Andersen (1993), Ruzzier (2006) a Lopez (2009), kteří se podíleli a podílí na formulování internacionalizačních teorií. Cílem tohoto příspěvku je ukázat na roli znalostí pro proces internacionalizace podnikatelských aktivit u vybraných podnikatelských subjektů v Moravskoslezském kraji. Internacionalizace podnikatelských aktivit byla zjišťována pomocí výzkumné metody dotazování. Nejvýznamnějším faktorem přispívajícím a ovlivňujícím proces vstupu na mezinárodní trhy jsou znalosti cílového trhu.
Czech name
Role znalostí při realizaci zahraničních podnikatelských aktivit
Czech description
Internacionalizace podnikatelských aktivit představuje geografické rozšíření podnikatelských aktivit přes národní hranice státu. Znalosti hrají v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit klíčovou roli. V této souvislosti můžeme znalosti rozčlenit na obecné a specifické. Problematika znalostí v procesu internacionalizace podnikatelských aktivit se stala předmětem zkoumání řady renomovaných ekonomů jako je Johanson (1975, 1977, 2009), Andersen (1993), Ruzzier (2006) a Lopez (2009), kteří se podíleli a podílí na formulování internacionalizačních teorií. Cílem tohoto příspěvku je ukázat na roli znalostí pro proces internacionalizace podnikatelských aktivit u vybraných podnikatelských subjektů v Moravskoslezském kraji. Internacionalizace podnikatelských aktivit byla zjišťována pomocí výzkumné metody dotazování. Nejvýznamnějším faktorem přispívajícím a ovlivňujícím proces vstupu na mezinárodní trhy jsou znalosti cílového trhu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference Znalosti pro tržní praxi 2011. Nová generace pracovníků (Generace Y)
ISBN
978-80-87533-02-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
612-620
Publisher name
Univerzita Palackého Olomouc
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Nov 24, 2011
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—