Functional model of a motor-generator with split magnetic circuit
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47909765%3A_____%2F13%3AN0000002" target="_blank" >RIV/47909765:_____/13:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční vzorek motorgenerátoru s děleným magnetickým obvodem
Original language description
Funkční vzorek synchronního motorgenerátoru se soustředěným vinutím s děleným magnetickým obvodem pro použití v dieselelektrickém vysokozdvižném vozíku. Statorové vinutí se skládá 24 cívek navinutých okolo jednotlivých zubů, rotor nese 20 pólů tvořených permanentními magnety typu NdFeB nalepených na rotorový svazek složený z plechů. V porovnání se stávajícím strojem s rozloženým vinutím byl zvýšen průměr statoru z 280 ma 350 mm. Díky tomu bylo možno dosáhnout značného zkrácení axiální délky stroje do štíhlé podoby typické pro motorgenerátory hybridních pohonů. U provedení s děleným magnetickým obvodem jsou cívky statorového vinutí navinuty okolo samostatných zubů, které jsou poté složeny do finálního tvaru statoru a nalisovány do kostry stroje. Laboratorní zkoušky potvrdily správnost elektromagnetického návrhu a použití stroje v motorickém i generátorickém režimu.
Czech name
Funkční vzorek motorgenerátoru s děleným magnetickým obvodem
Czech description
Funkční vzorek synchronního motorgenerátoru se soustředěným vinutím s děleným magnetickým obvodem pro použití v dieselelektrickém vysokozdvižném vozíku. Statorové vinutí se skládá 24 cívek navinutých okolo jednotlivých zubů, rotor nese 20 pólů tvořených permanentními magnety typu NdFeB nalepených na rotorový svazek složený z plechů. V porovnání se stávajícím strojem s rozloženým vinutím byl zvýšen průměr statoru z 280 ma 350 mm. Díky tomu bylo možno dosáhnout značného zkrácení axiální délky stroje do štíhlé podoby typické pro motorgenerátory hybridních pohonů. U provedení s děleným magnetickým obvodem jsou cívky statorového vinutí navinuty okolo samostatných zubů, které jsou poté složeny do finálního tvaru statoru a nalisovány do kostry stroje. Laboratorní zkoušky potvrdily správnost elektromagnetického návrhu a použití stroje v motorickém i generátorickém režimu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI4%2F675" target="_blank" >FR-TI4/675: Synchronous motors with fractional slot winding for use in lift trucks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
1023902
Numerical identification
1023902
Technical parameters
Výrazné zkrácení axiální délky stroje, ověření provozu v motorické i generátorické oblasti
Economical parameters
Ověření funkčního principu - ekonomický přínos nelze vyčíslit
Application category by cost
—
Owner IČO
47909765
Owner name
JULI Motorenwerk, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—