Methodology of evaluation of the demands for public transport service
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48535664%3A_____%2F06%3A%230000276" target="_blank" >RIV/48535664:_____/06:#0000276 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika hodnocení požadavků na dopravní obslužnost
Original language description
Je založena na práci s požadavky, které byly ve formalizované struktuře zadány obcemi nebo kraji. Je použito hodnocení stromem kritérií, který se skládá ze tří úrovní: druh cesty, četnost (pravidelnost) cesty, denní doba. Experti jednotlivá kritéria hodnotí body. Z bodových hodnot jsou následně vypočteny průměry za všechny experty, které jsou dále normalizovány, a vytvořena konečná sada bodového hodnocení pro každý druh cesty, četnost a denní dobu, kdy má být příslušný požadavek realizován. Do dalšího hodnocení dále vstupují požadavky se zadaným minimálním bodovým hodnocením; veškeré zadané požadavky se použijí jako benchmark. Výsledné požadavky jsou kumulovány v čase. Je uvažováno s poklesem počtu cestující v důsledku čekání a spojování cest různého druhu do stejného cíle (např. úřad a lékař). Z těchto požadavků je vytvářen dopravní proud (počty cestujících) nad dvěma variantami dopravního spojení s využitím autobusové a vlakové dopravy, ze kterého jsou následně vypočteny očekávané do
Czech name
Metodika hodnocení požadavků na dopravní obslužnost
Czech description
Je založena na práci s požadavky, které byly ve formalizované struktuře zadány obcemi nebo kraji. Je použito hodnocení stromem kritérií, který se skládá ze tří úrovní: druh cesty, četnost (pravidelnost) cesty, denní doba. Experti jednotlivá kritéria hodnotí body. Z bodových hodnot jsou následně vypočteny průměry za všechny experty, které jsou dále normalizovány, a vytvořena konečná sada bodového hodnocení pro každý druh cesty, četnost a denní dobu, kdy má být příslušný požadavek realizován. Do dalšího hodnocení dále vstupují požadavky se zadaným minimálním bodovým hodnocením; veškeré zadané požadavky se použijí jako benchmark. Výsledné požadavky jsou kumulovány v čase. Je uvažováno s poklesem počtu cestující v důsledku čekání a spojování cest různého druhu do stejného cíle (např. úřad a lékař). Z těchto požadavků je vytvářen dopravní proud (počty cestujících) nad dvěma variantami dopravního spojení s využitím autobusové a vlakové dopravy, ze kterého jsou následně vypočteny očekávané do
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F44E%2F081%2F410" target="_blank" >1F44E/081/410: Decision support system proposal in the public transport service obligation financing.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
—
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—