Basic anticorrosive paint for the aerospace industry with reduced volatile organic substances content
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49444964%3A_____%2F17%3AN0000002" target="_blank" >RIV/49444964:_____/17:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.upv.cz" target="_blank" >https://www.upv.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Základní antikorozní barva pro letecký průmysl se sníženým obsahem těkavých organických látek
Original language description
Technické řešení se týká základní antikorozní barvy, určené především pro ochranu externích částí letadel před povětrnostními vlivy. Základní antikorozní barva je součástí nátěrového systému, společně s vrchní barvou se sníženým obsahem těkavých organických látek, sloužícího především k ochraně externích částí letadel před korozními a povětrnostními vlivy. Podstatou technického řešení je vytvoření nátěrového systému, který bude splňovat jak vysoké nároky kladené na nátěrový systém pro leteckou techniku, mechanickou i chemickou odolnost, pružnost, antikorozní a povětrnostní odolnost, vysoký lesk a dlouhou životnost bez ztráty vlastností, tak i nízký objem organických rozpouštědel v aplikačním stavu. Tyto parametry splňuje nátěrový systém kombinující moderní vysoko sušinová pojiva, reaktivní rozpouštědla, nízkoviskozní tužidla, organická rozpouštědla, antikorozní pigmenty a plniva bez obsahu těžkých kovů, moderní aditiva. Formulace nátěrového systému zajišťuje nízkou viskozitu - výtoková doba na pohárku Ford, průměr trysky 4 mm pro základní barvu je 65 s, což snižuje potřebu ředění na aplikační konzistenci a společně s vysokým obsahem netěkavých složek snižuje potřebu nanášet velké tloušťky základní antikorozní brvy. Použitím nízkoviskozních pojiv, nízkoviskozních tužidel a moderních aditiv je docíleno nízkého obsahu těkavých organických látek základní antikorozní barvy v aplikační konzistenci. Obsah netěkavých složek základní antikorozní barvy je nejméně 80 hmotnostních %. Základní antikorozní barva splňuje všechny požadavky kladené na nátěrové systémy pro letecký průmysl a současně nezatěžuje životní prostředí nadbytečným množstvím uvolňovaných organických rozpouštědel. Společně s vysokým podílem netěkavých látek snižuje i náklady kladené na celkový nátěr. Nátěrový systém se sníženým obsahem těkavých organických látek je příznivý k životnímu prostředí -vzhledem k vysokému obsahu netěkavých složek výrazně klesá emise organických rozpouštědel a vzhledem k použití nízkoviskozních pojiv a tužidel a moderních aditiv, zabudovávajících se do řetězce pojiva, klesá viskozita nátěrové hmoty a tím i spotřeba ředidel pro nastavení nátěrové hmoty na aplikační konzistenci.
Czech name
Základní antikorozní barva pro letecký průmysl se sníženým obsahem těkavých organických látek
Czech description
Technické řešení se týká základní antikorozní barvy, určené především pro ochranu externích částí letadel před povětrnostními vlivy. Základní antikorozní barva je součástí nátěrového systému, společně s vrchní barvou se sníženým obsahem těkavých organických látek, sloužícího především k ochraně externích částí letadel před korozními a povětrnostními vlivy. Podstatou technického řešení je vytvoření nátěrového systému, který bude splňovat jak vysoké nároky kladené na nátěrový systém pro leteckou techniku, mechanickou i chemickou odolnost, pružnost, antikorozní a povětrnostní odolnost, vysoký lesk a dlouhou životnost bez ztráty vlastností, tak i nízký objem organických rozpouštědel v aplikačním stavu. Tyto parametry splňuje nátěrový systém kombinující moderní vysoko sušinová pojiva, reaktivní rozpouštědla, nízkoviskozní tužidla, organická rozpouštědla, antikorozní pigmenty a plniva bez obsahu těžkých kovů, moderní aditiva. Formulace nátěrového systému zajišťuje nízkou viskozitu - výtoková doba na pohárku Ford, průměr trysky 4 mm pro základní barvu je 65 s, což snižuje potřebu ředění na aplikační konzistenci a společně s vysokým obsahem netěkavých složek snižuje potřebu nanášet velké tloušťky základní antikorozní brvy. Použitím nízkoviskozních pojiv, nízkoviskozních tužidel a moderních aditiv je docíleno nízkého obsahu těkavých organických látek základní antikorozní barvy v aplikační konzistenci. Obsah netěkavých složek základní antikorozní barvy je nejméně 80 hmotnostních %. Základní antikorozní barva splňuje všechny požadavky kladené na nátěrové systémy pro letecký průmysl a současně nezatěžuje životní prostředí nadbytečným množstvím uvolňovaných organických rozpouštědel. Společně s vysokým podílem netěkavých látek snižuje i náklady kladené na celkový nátěr. Nátěrový systém se sníženým obsahem těkavých organických látek je příznivý k životnímu prostředí -vzhledem k vysokému obsahu netěkavých složek výrazně klesá emise organických rozpouštědel a vzhledem k použití nízkoviskozních pojiv a tužidel a moderních aditiv, zabudovávajících se do řetězce pojiva, klesá viskozita nátěrové hmoty a tím i spotřeba ředidel pro nastavení nátěrové hmoty na aplikační konzistenci.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20506 - Coating and films
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Research center of surface treatment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
30319
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
COLORLAK, a.s.
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem