Dashboard carrier III. Replacement of steel part with composite
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43932214" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43932214 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23520/16:43932214
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nosič palubní desky III. Náhrada ocelové části kompozitovou
Original language description
Ve 3 etapě byla provedena dynamická analýza ocelového hybridního nosiče palubní desky automobilu. Konstrukční prvek byl dynamicky zatěžován ve vybraných řezech. Dynamické účinky byly získány numerickou simulací nárazu automobilu při rychlosti 64 km/h do pevné překážky a poskytl je zadavatel. Byla provedena kontrola pevnosti obou částí nosiče. Pozornost byla věnována hlavně pevnosti lepeného spoje mezi ocelovou a kompozitovou částí. Výpočtu pevnosti lepeného spoje předcházela analýza jeho modelování. Byly voleny různé typy spojů a různé typy prvků. Byl sledován vliv velikosti prvku na velikost napětí v ocelové části, kompozitové a zároveň v lepidle. Nakonec byl zvolen model, kdy vrstva lepidla mezi kompozitovou a ocelovou částí byla modelována pomocí objemových prvků.
Czech name
Nosič palubní desky III. Náhrada ocelové části kompozitovou
Czech description
Ve 3 etapě byla provedena dynamická analýza ocelového hybridního nosiče palubní desky automobilu. Konstrukční prvek byl dynamicky zatěžován ve vybraných řezech. Dynamické účinky byly získány numerickou simulací nárazu automobilu při rychlosti 64 km/h do pevné překážky a poskytl je zadavatel. Byla provedena kontrola pevnosti obou částí nosiče. Pozornost byla věnována hlavně pevnosti lepeného spoje mezi ocelovou a kompozitovou částí. Výpočtu pevnosti lepeného spoje předcházela analýza jeho modelování. Byly voleny různé typy spojů a různé typy prvků. Byl sledován vliv velikosti prvku na velikost napětí v ocelové části, kompozitové a zároveň v lepidle. Nakonec byl zvolen model, kdy vrstva lepidla mezi kompozitovou a ocelovou částí byla modelována pomocí objemových prvků.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Data specific for result type
Number of pages
29
Place of publication
—
Publisher/client name
Volkswagen AG
Version
—