Influence of Press-Hardening Parameters on AHS Steels Properties for Automotive
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43952923" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43952923 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.kovarenstvi.cz/cs/archiv-clanku" target="_blank" >http://www.kovarenstvi.cz/cs/archiv-clanku</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv parametrů technologie press-hardeningu na vlastnosti AHS ocelí pro automotive
Original language description
Během vývoje nových ocelí pro automotive průmysl je kladen důraz především na vysoké hodnoty jejich pevnosti. Díky tomu je možné uspořit náklady na materiál a tedy i snížit provozní náklady. Za tímto účelem byly firmou SSAB navrženy dvě nové vysokopevné (AHS) oceli Docol PHS 1800 a Docol PHS 2000. Obě oceli jsou legované borem a jsou určené pro zpracování technologií press-hardening.I přes malé množství legujících prvků dosahují tyto oceli po tváření extrémně vysokých pevností a ve vozidlech slouží jako konstrukční prvky v prostoru pro cestující. Pro návrh ideálního průběhu tepelného zpracování bylo použito materiálově-technologické modelování a termomechanický simulátor. Touto cestou bylo možné měnit a sledovat velké množství procesních parametrů a následně zjišťovat vývoj mechanických vlastností, přičemž došlo k úspoře materiálu i nákladů,díky použití malého množství materiálu a odzkoušení režimů mimo reálný proces.
Czech name
Vliv parametrů technologie press-hardeningu na vlastnosti AHS ocelí pro automotive
Czech description
Během vývoje nových ocelí pro automotive průmysl je kladen důraz především na vysoké hodnoty jejich pevnosti. Díky tomu je možné uspořit náklady na materiál a tedy i snížit provozní náklady. Za tímto účelem byly firmou SSAB navrženy dvě nové vysokopevné (AHS) oceli Docol PHS 1800 a Docol PHS 2000. Obě oceli jsou legované borem a jsou určené pro zpracování technologií press-hardening.I přes malé množství legujících prvků dosahují tyto oceli po tváření extrémně vysokých pevností a ve vozidlech slouží jako konstrukční prvky v prostoru pro cestující. Pro návrh ideálního průběhu tepelného zpracování bylo použito materiálově-technologické modelování a termomechanický simulátor. Touto cestou bylo možné měnit a sledovat velké množství procesních parametrů a následně zjišťovat vývoj mechanických vlastností, přičemž došlo k úspoře materiálu i nákladů,díky použití malého množství materiálu a odzkoušení režimů mimo reálný proces.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20501 - Materials engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Development of Regional Technological Institute</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů