Structural optimization of upper unibody segment of a car chassis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956076" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956076 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strukturální optimalizace kloboukové části karoserie vozu
Original language description
Předmětem výzkumu bylo nalezení optimální nosné struktury kloboukové části karoserie vozu pro tři základní zátěžné stavy (U-ohyb, torzní tuhost a linearizované zatížení od levostranného čelního nárazu). Samotná strukturální analýza byla řešena za využití topologické optimalizace aplikované na numerickém modelu na principu metody konečných prvků. Optimalizace byla provedena jednak pro samostatné zátěžné stavy tak i pro kombinované zatížení s následnou verifikací výsledných struktur za pomoci lineárních statických úloh. Celkově bylo provedeno několik iterací se zmenšenou velikostí sítě až k hranici dostupné výpočetní kapacity.
Czech name
Strukturální optimalizace kloboukové části karoserie vozu
Czech description
Předmětem výzkumu bylo nalezení optimální nosné struktury kloboukové části karoserie vozu pro tři základní zátěžné stavy (U-ohyb, torzní tuhost a linearizované zatížení od levostranného čelního nárazu). Samotná strukturální analýza byla řešena za využití topologické optimalizace aplikované na numerickém modelu na principu metody konečných prvků. Optimalizace byla provedena jednak pro samostatné zátěžné stavy tak i pro kombinované zatížení s následnou verifikací výsledných struktur za pomoci lineárních statických úloh. Celkově bylo provedeno několik iterací se zmenšenou velikostí sítě až k hranici dostupné výpočetní kapacity.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
1
Place of publication
—
Publisher/client name
ŠKODA AUTO a.s.
Version
—