All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00000126" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00000126 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment

  • Original language description

    This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track &#8211; setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in differentmodes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface.

  • Czech name

    Řídící metody samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí

  • Czech description

    Tento článek se zabývá metodami řízení pohybu samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí. Konkrétně se jedná ořízení modelu lokomotivy pohybující po kolejišti. Řízení lze rozdělit na dvě části. První se týká řízení vlakové cesty - přehazování výhybek, nastavování návěstidel a detekce obsazenosti jednotlivých úseků trati vlakem. Druhá část řídí rychlost a směr pohybu vlaku. První část řízení zajišťuje rozprostřený řídící systém založený na sběrnici CAN Bus. Rychlost a směr řízení je realizován s využitím standardu DCC. Provoz pohyblivých jednotek může být automatizován v různ

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    IWCIT 2007

  • ISBN

    978-80-248-1567-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    15-18

  • Publisher name

    VSB - Technical University

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article