All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Drive with Interior Permanent Magnet Synchronous Motor: Optimal Control in the Full Speed Range

Result description

This paper presents the optimal control of interior permanent magnet synchronous motors (IPMSMs) in the full speed range. The main attention is paid to eligible control strategies of a traction drive with IPMSM where the vector of stator current is optimized in order to achieve maximum drive efficiency. The optimization is established mainly based on utilization of reluctance torque component. The theoretical results and proposed drive control are confirmed by simulations.

Keywords

IPMSMinterior permanent magnet synchronous motorvector controloptimal control

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohon se synchronním motorem s vnitřními permanentními magnety na rotoru: Regulační obvody zajišťující optimální řízení v celém otáčkovém rozsahu

  • Original language description

    Tato práce uvádí optimální řízení synchronního motoru s vnitřními permanentními motory v celém otáčkovém rozsahu. Hlavní pozornost je věnována vhodným řídícím strategiím pro trakční pohon, kde vektor statorového proudu je optimalizován za účelem dosaženímaximální účinnosti pohonu. Optimalizace je založena na využití reluktanční složky momentu. Teoretické předpoklady a navrhované řízení je ověřeno simulacemi.

  • Czech name

    Pohon se synchronním motorem s vnitřními permanentními magnety na rotoru: Regulační obvody zajišťující optimální řízení v celém otáčkovém rozsahu

  • Czech description

    Tato práce uvádí optimální řízení synchronního motoru s vnitřními permanentními motory v celém otáčkovém rozsahu. Hlavní pozornost je věnována vhodným řídícím strategiím pro trakční pohon, kde vektor statorového proudu je optimalizován za účelem dosaženímaximální účinnosti pohonu. Optimalizace je založena na využití reluktanční složky momentu. Teoretické předpoklady a navrhované řízení je ověřeno simulacemi.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů