Diagnostic of traction drive with PMSM: Identifikaction of inaccurate rotor position
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00504635" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00504635 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Diagnostika trakčního pohonu s PMSM: Identifikace nepřesné kalibrace polohy rotoru
Original language description
Tato výzkumná zpráva popisuje navržené algoritmy pro identifikaci polohy rotoru PMSM bez čidla polohy nebo rychlosti rotoru. Navržené algoritmy vycházejí z matematického modelu PMSM a umožňují detekovat špatnou kalibraci čidla polohy rotoru, včetně možnosti jeho SW rekalibrace za běhu pohonu, vyhodnotit poruchu čidla a zajistit bezproblémový doběh pohonu při poruše čidla polohy. V této zprávě jsou popsány dva vyvinuté algoritmy: (i) kompenzovaný napěťový model PMSM a (ii) stochastický estimátor využívající rozšířený Kalmanův filtr. Navržené algoritmy bezsenzorové identifikace polohy rotoru byly implementovány v pevné řádové čárce do DSP TI TMS320F2812 a odzkoušeny na laboratorním modelu trakčního pohonu s PMSM o jmenovitém výkonu 10.7kW.
Czech name
Diagnostika trakčního pohonu s PMSM: Identifikace nepřesné kalibrace polohy rotoru
Czech description
Tato výzkumná zpráva popisuje navržené algoritmy pro identifikaci polohy rotoru PMSM bez čidla polohy nebo rychlosti rotoru. Navržené algoritmy vycházejí z matematického modelu PMSM a umožňují detekovat špatnou kalibraci čidla polohy rotoru, včetně možnosti jeho SW rekalibrace za běhu pohonu, vyhodnotit poruchu čidla a zajistit bezproblémový doběh pohonu při poruše čidla polohy. V této zprávě jsou popsány dva vyvinuté algoritmy: (i) kompenzovaný napěťový model PMSM a (ii) stochastický estimátor využívající rozšířený Kalmanův filtr. Navržené algoritmy bezsenzorové identifikace polohy rotoru byly implementovány v pevné řádové čárce do DSP TI TMS320F2812 a odzkoušeny na laboratorním modelu trakčního pohonu s PMSM o jmenovitém výkonu 10.7kW.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Drive system with synchronous permanent magnet motors</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů