The physical and mathematical model of the electrical drive for traction application with the high-voltage matrix converter-middle frequency transformer-motor converter
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00504775" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00504775 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Fyzikální a matematický model trakčního pohonu s uspořádáním: Vysokonapěťový maticový měnič - středofrekvenční transformátor-motorový měnič
Original language description
Příspěvek popisuje speciální trakčního pohon vozidla (napájeného ze střídavé troleje), kde je požadavek na minimální hmotnost trakčního transformátoru. Tento pohon se skládá ze speciálního vysokonapěťového měniče, jednofázového středofrekvenčního transformátoru a měniče pro napájení trakčních motorů. V příspěvku je nejen teoretický úvod do této problematiky (motivace k tomuto použití tohoto upořádání, porovnání s současným stavem) a ekonomické aspekty tohoto řešení ale především je zde ukázána jedna konkrétní varianta-a to varianta, kde se jako vysokonapěťový měnič předpokládátra použít několik sériově řazených jednofázových maticových měničů. K této variantě jsou zde popsány kromě základních charakteristik i výsledky dosažené jednak simulací pomocí matematického modelu, tak i průběhy naměřené na fyzikálním modelu tohoto pohonu.
Czech name
Fyzikální a matematický model trakčního pohonu s uspořádáním: Vysokonapěťový maticový měnič - středofrekvenční transformátor-motorový měnič
Czech description
Příspěvek popisuje speciální trakčního pohon vozidla (napájeného ze střídavé troleje), kde je požadavek na minimální hmotnost trakčního transformátoru. Tento pohon se skládá ze speciálního vysokonapěťového měniče, jednofázového středofrekvenčního transformátoru a měniče pro napájení trakčních motorů. V příspěvku je nejen teoretický úvod do této problematiky (motivace k tomuto použití tohoto upořádání, porovnání s současným stavem) a ekonomické aspekty tohoto řešení ale především je zde ukázána jedna konkrétní varianta-a to varianta, kde se jako vysokonapěťový měnič předpokládátra použít několik sériově řazených jednofázových maticových měničů. K této variantě jsou zde popsány kromě základních charakteristik i výsledky dosažené jednak simulací pomocí matematického modelu, tak i průběhy naměřené na fyzikálním modelu tohoto pohonu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interaction of power electronics systems with their environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů