Using power converters with medium-frequency transfomers in electric traction
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43896669" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43896669 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Použití měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci
Original language description
Habilitační práce se zabývá problematikou použití trakčních měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci pro hlavní trakční měnič a měnič s galvanickým oddělením pro pomocné pohony. Řešeno je použití maticového měniče pro významnou redukci hmotnosti trakční výzbroje trakčního vozidla napájeného ze střídavé troleje. Výhledově tedy bude možno nahradit dnešní klasický trakční pohon, v uspořádání nízkofrekvenční transformátor (pracující na frekvenci 50Hz resp. 16,7 Hz) + trakční měnič, novou topologií v uspořádání "vstupní trolejový" vysokonapěťový měnič + středofrekvenční transformátor + trakční měnič. V této práci je zkoumána možnost použití maticového měniče jako měniče pro vysoké napětí. Aplikace středofrekvenčního transformátoru propomocné pohony představuje topologii měničů s požadavkem na úpravu napěťové hladiny (nižší izolační třída motorů pomocných pohonů) a galvanické oddělení z bezpečnostních důvodů (hlavně pro vozidla lehké trakce v MHD).
Czech name
Použití měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci
Czech description
Habilitační práce se zabývá problematikou použití trakčních měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci pro hlavní trakční měnič a měnič s galvanickým oddělením pro pomocné pohony. Řešeno je použití maticového měniče pro významnou redukci hmotnosti trakční výzbroje trakčního vozidla napájeného ze střídavé troleje. Výhledově tedy bude možno nahradit dnešní klasický trakční pohon, v uspořádání nízkofrekvenční transformátor (pracující na frekvenci 50Hz resp. 16,7 Hz) + trakční měnič, novou topologií v uspořádání "vstupní trolejový" vysokonapěťový měnič + středofrekvenční transformátor + trakční měnič. V této práci je zkoumána možnost použití maticového měniče jako měniče pro vysoké napětí. Aplikace středofrekvenčního transformátoru propomocné pohony představuje topologii měničů s požadavkem na úpravu napěťové hladiny (nižší izolační třída motorů pomocných pohonů) a galvanické oddělení z bezpečnostních důvodů (hlavně pro vozidla lehké trakce v MHD).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interaction of power electronics systems with their environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů