All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Using power converters with medium-frequency transfomers in electric traction

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43896669" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43896669 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Použití měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci

  • Original language description

    Habilitační práce se zabývá problematikou použití trakčních měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci pro hlavní trakční měnič a měnič s galvanickým oddělením pro pomocné pohony. Řešeno je použití maticového měniče pro významnou redukci hmotnosti trakční výzbroje trakčního vozidla napájeného ze střídavé troleje. Výhledově tedy bude možno nahradit dnešní klasický trakční pohon, v uspořádání nízkofrekvenční transformátor (pracující na frekvenci 50Hz resp. 16,7 Hz) + trakční měnič, novou topologií v uspořádání "vstupní trolejový" vysokonapěťový měnič + středofrekvenční transformátor + trakční měnič. V této práci je zkoumána možnost použití maticového měniče jako měniče pro vysoké napětí. Aplikace středofrekvenčního transformátoru propomocné pohony představuje topologii měničů s požadavkem na úpravu napěťové hladiny (nižší izolační třída motorů pomocných pohonů) a galvanické oddělení z bezpečnostních důvodů (hlavně pro vozidla lehké trakce v MHD).

  • Czech name

    Použití měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci

  • Czech description

    Habilitační práce se zabývá problematikou použití trakčních měničů se středofrekvenčním transformátorem v elektrické trakci pro hlavní trakční měnič a měnič s galvanickým oddělením pro pomocné pohony. Řešeno je použití maticového měniče pro významnou redukci hmotnosti trakční výzbroje trakčního vozidla napájeného ze střídavé troleje. Výhledově tedy bude možno nahradit dnešní klasický trakční pohon, v uspořádání nízkofrekvenční transformátor (pracující na frekvenci 50Hz resp. 16,7 Hz) + trakční měnič, novou topologií v uspořádání "vstupní trolejový" vysokonapěťový měnič + středofrekvenční transformátor + trakční měnič. V této práci je zkoumána možnost použití maticového měniče jako měniče pro vysoké napětí. Aplikace středofrekvenčního transformátoru propomocné pohony představuje topologii měničů s požadavkem na úpravu napěťové hladiny (nižší izolační třída motorů pomocných pohonů) a galvanické oddělení z bezpečnostních důvodů (hlavně pro vozidla lehké trakce v MHD).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interaction of power electronics systems with their environment</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů