Sensorless permanent magnet synchronous drive with DTC based on high frequency injections
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F14%3A43923176" target="_blank" >RIV/49777513:23220/14:43923176 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bezsenzorové řízení pohonu v nízkých otáčkách s použitím vysokofrekvenčních injektáží
Original language description
V této zprávě je uveden nový algoritmus bezsenzorového řízení pro synchronní motor s permanentními magnety řízený přímým řízením momentu (DTC). Algoritmus DTC pracuje na krátké vzorkovací periodě, a proto je nutné, aby estimační algoritmus byl co nejméněčasově náročný. Navíc je injektování vysokofrekvenčního signálu do dané osy mnohem náročnější úkol v porovnání s injektováním v případě standardního vektorového řízení s PWM modulátorem. V této práci je uveden modifikovaný algoritmus DTC, který umožňujeinjektování vysokofrekvenčního signálu do d-složky proudu v rotujícím souřadném systému. Jsou zde vyhodnoceny dva různé demodulační procesy. První je založen na principu fázového závěsu (PLL), druhým způsobem je modifikovaný rozšířený Kalmanův filtr. Ověření správné funkce navržených algoritmů bylo provedeno pomocí simulací a experimentů na laboratorním prototypu PMSM pohonu o jmenovitém výkonu 11 kW.
Czech name
Bezsenzorové řízení pohonu v nízkých otáčkách s použitím vysokofrekvenčních injektáží
Czech description
V této zprávě je uveden nový algoritmus bezsenzorového řízení pro synchronní motor s permanentními magnety řízený přímým řízením momentu (DTC). Algoritmus DTC pracuje na krátké vzorkovací periodě, a proto je nutné, aby estimační algoritmus byl co nejméněčasově náročný. Navíc je injektování vysokofrekvenčního signálu do dané osy mnohem náročnější úkol v porovnání s injektováním v případě standardního vektorového řízení s PWM modulátorem. V této práci je uveden modifikovaný algoritmus DTC, který umožňujeinjektování vysokofrekvenčního signálu do d-složky proudu v rotujícím souřadném systému. Jsou zde vyhodnoceny dva různé demodulační procesy. První je založen na principu fázového závěsu (PLL), druhým způsobem je modifikovaný rozšířený Kalmanův filtr. Ověření správné funkce navržených algoritmů bylo provedeno pomocí simulací a experimentů na laboratorním prototypu PMSM pohonu o jmenovitém výkonu 11 kW.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Control and Parameter Identification of AC Electric Drives under Critical Operating Conditions</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů