Control unit for the sensorless control of PMSM motor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43926426" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43926426 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční vzorek řídicí jednotky pro bezsenzorové řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Original language description
Funkční vzorek tvoří laboratorní testovací prototyp trakčního pohonu s PMSM a umožňuje bezsenzorově řídit PMSM jak v oblasti velmi nízkých otáček tak i v případě stojícího rotoru. Implementovaný algoritmus je založen na injektáži napěťového testovacího signálu do vinutí statoru a vyhodnocování výsledných proudových odezev. K účinné selekci jednotlivých složek proudové odezvy na injektovaný napěťový signál slouží synchronní filtr, který umožňuje účinně separovat jednotlivé harmonické magnetické anisotropie rotoru. Tímto lze dosáhnout kvalitní estimace bez rušivých vlivů vyšších harmonických, způsobených např. zubováním statoru. Z proudových komponent signálu je pomocí EKF vyhodnocována poloha rotoru a elektrická rotorová rychlost rotoru. Vyvinuté algoritmy jsou implementovány v DSP procesoru TMS320F28335. Postavený laboratorní prototyp trakčního pohonu s PMSM má jmenovitý výkon 10,7 kW.
Czech name
Funkční vzorek řídicí jednotky pro bezsenzorové řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Czech description
Funkční vzorek tvoří laboratorní testovací prototyp trakčního pohonu s PMSM a umožňuje bezsenzorově řídit PMSM jak v oblasti velmi nízkých otáček tak i v případě stojícího rotoru. Implementovaný algoritmus je založen na injektáži napěťového testovacího signálu do vinutí statoru a vyhodnocování výsledných proudových odezev. K účinné selekci jednotlivých složek proudové odezvy na injektovaný napěťový signál slouží synchronní filtr, který umožňuje účinně separovat jednotlivé harmonické magnetické anisotropie rotoru. Tímto lze dosáhnout kvalitní estimace bez rušivých vlivů vyšších harmonických, způsobených např. zubováním statoru. Z proudových komponent signálu je pomocí EKF vyhodnocována poloha rotoru a elektrická rotorová rychlost rotoru. Vyvinuté algoritmy jsou implementovány v DSP procesoru TMS320F28335. Postavený laboratorní prototyp trakčního pohonu s PMSM má jmenovitý výkon 10,7 kW.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
22190-FV013-2015
Numerical identification
—
Technical parameters
Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. David Vošmik, Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Regionální inovační centrum elektrotechniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (vosmik1@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 446)
Economical parameters
Výsledek je využíván příjemcem (ZČU), ekonomické parametry se neuvádějí.
Application category by cost
—
Owner IČO
49777513
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—