Control algorithm of energy storage system trams
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F15%3A43926975" target="_blank" >RIV/49777513:23220/15:43926975 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://partnertstvi.fel.zcu.cz/vysledky" target="_blank" >http://partnertstvi.fel.zcu.cz/vysledky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Algoritmus řízení akumulačního systému tramvaje
Original language description
Algoritmus řízení je implementován v DSP TMS320F2812 od firmy Texas Instruments v prostředí Code Composer Studio v jazyce C++. Tento algoritmus obsahuje řízení trakčního střídače, DC/DC měniče pro zatěžovací stejnosměrný stroj a DC/DC měniče pro superkondenzátor včetně strategie jeho využití. Nadřazená řídicí jednotka byla vyvinuta v prostředí LabView a slouží pro ovládání a měření fyzikálního modelu. Fyzikální model tramvaje, který je řízen pomocí předkládaného softwaru, umožňuje simulaci jízdních odporů a zvýšení momentu setrvačnosti napodobující hmotnost tramvaje. Tyto funkce fyzikálního modelu zajišťuje stejnosměrný motor napájený z DC/DC měniče. Software obsahuje i vzdálenosti jednotlivých zastávek linky č. 4 v Plzni, a je tak možné napodobit jízdu tramvaje na konkrétní lince.
Czech name
Algoritmus řízení akumulačního systému tramvaje
Czech description
Algoritmus řízení je implementován v DSP TMS320F2812 od firmy Texas Instruments v prostředí Code Composer Studio v jazyce C++. Tento algoritmus obsahuje řízení trakčního střídače, DC/DC měniče pro zatěžovací stejnosměrný stroj a DC/DC měniče pro superkondenzátor včetně strategie jeho využití. Nadřazená řídicí jednotka byla vyvinuta v prostředí LabView a slouží pro ovládání a měření fyzikálního modelu. Fyzikální model tramvaje, který je řízen pomocí předkládaného softwaru, umožňuje simulaci jízdních odporů a zvýšení momentu setrvačnosti napodobující hmotnost tramvaje. Tyto funkce fyzikálního modelu zajišťuje stejnosměrný motor napájený z DC/DC měniče. Software obsahuje i vzdálenosti jednotlivých zastávek linky č. 4 v Plzni, a je tak možné napodobit jízdu tramvaje na konkrétní lince.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
22190-SW004-2015
Technical parameters
Principiálně je algoritmus určen pro trakční vozidla dovybavená akumulačním systémem. Algoritmus zajišťuje dodržení nastavených limitů superkondenzátoru, aby bylo dosaženo deklarované životnosti. Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. Luboš Streit Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Regionální inovační centrum elektrotechniky a Katedra elektromechaniky a výkonové elektroniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (lloyd@rice.zcu.cz@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 444).
Economical parameters
Zvýšení účinnosti trakčního pohonu. Výsledek vyvinut, testován a využíván příjemcem (ZČU), další ekonomické parametry se neuvádějí.
Owner IČO
49777513
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni