Parameters sensitivity analysis of sensorless FCS-MPC of Permanent Magnet Synchronous Motor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F16%3A43929908" target="_blank" >RIV/49777513:23220/16:43929908 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vlivu parametrů bezsenzorového prediktivního řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Original language description
Cílem této práce je studovat citlivost parametru bezsenzorového prediktivního řízení s konečným počtem prvků. Tato práce se zabývá řízením synchronního motoru s permanentními magnety. Prediktivní řízení je upraveno pro bezsenzorovou estimaci pozice rotoru ve velmi nízkých a nulových rychlostech, kde není možné určit polohu rotoru konvenčními algoritmy založenými na modelu stroje. Z tohoto důvodu je navržen algoritmus vysokofrekvenční injektáže využívající PLL založené na demodulaci statorových proudů. Tento algoritmus odhadu v kombinaci s uvedeným modelem prediktivního řízení představuje velmi účinný nástroj pro řízení pohonu, nicméně nové funkce pro prediktivní řízení je nutné navrhnout. Minimalizační funkce obsahuje dvě části. První část se zabývá tokotvornou a momentotvornou složkou statorového proudu. Druhá část umožňuje injektování vhodné vysokofrekvenčního signálu do dané složky napětí pro odhad polohy pomocí PLL.
Czech name
Analýza vlivu parametrů bezsenzorového prediktivního řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Czech description
Cílem této práce je studovat citlivost parametru bezsenzorového prediktivního řízení s konečným počtem prvků. Tato práce se zabývá řízením synchronního motoru s permanentními magnety. Prediktivní řízení je upraveno pro bezsenzorovou estimaci pozice rotoru ve velmi nízkých a nulových rychlostech, kde není možné určit polohu rotoru konvenčními algoritmy založenými na modelu stroje. Z tohoto důvodu je navržen algoritmus vysokofrekvenční injektáže využívající PLL založené na demodulaci statorových proudů. Tento algoritmus odhadu v kombinaci s uvedeným modelem prediktivního řízení představuje velmi účinný nástroj pro řízení pohonu, nicméně nové funkce pro prediktivní řízení je nutné navrhnout. Minimalizační funkce obsahuje dvě části. První část se zabývá tokotvornou a momentotvornou složkou statorového proudu. Druhá část umožňuje injektování vhodné vysokofrekvenčního signálu do dané složky napětí pro odhad polohy pomocí PLL.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů