Optimized control algorithms for developed electric drives for traction vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F18%3A43953569" target="_blank" >RIV/49777513:23220/18:43953569 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/" target="_blank" >http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Optimalizované algoritmy řízení vyvinutých pohonů drážních vozidel
Original language description
V rámci funkčního vzorku bylo vyvinuto několik variant řídicích algoritmů pro trakční pohon se dvěma paralelně spojenými asynchronními motory napájenými z jednoho střídače. Vyvinuté řídicí algoritmy jsou založeny na prediktivním řízení, kde je využito matematického modelu k nalezení optimálního řídicího zásahu. Značná pozornost byla věnována analyse chování pohonu při nevyvážené zátěži. Tyto podmínky jsou pro řídicí algoritmy velmi náročné.
Czech name
Optimalizované algoritmy řízení vyvinutých pohonů drážních vozidel
Czech description
V rámci funkčního vzorku bylo vyvinuto několik variant řídicích algoritmů pro trakční pohon se dvěma paralelně spojenými asynchronními motory napájenými z jednoho střídače. Vyvinuté řídicí algoritmy jsou založeny na prediktivním řízení, kde je využito matematického modelu k nalezení optimálního řídicího zásahu. Značná pozornost byla věnována analyse chování pohonu při nevyvážené zátěži. Tyto podmínky jsou pro řídicí algoritmy velmi náročné.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
22190-FV010-2018
Numerical identification
Č. smlouvy 2012TE01020038 (číslo technické dokumentace: 22190-FV010-2018)
Technical parameters
Č. smlouvy 2012TE01020038, Smlouva o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TE01020038 ze dne 16.7. 2012. TA ČR, IČ: 75050365. Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Janouš, Ph.D.; Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická, Regionální inovační centrum elektrotechniky, Univerzitní 26, 30614 Plzeň (sjanous@rice.zcu.cz; tel.: 377 634 478).
Economical parameters
Algoritmy řízení pro trakční pohon s paralelními asynchronními motory napájenými z jednoho střídače byly vyvinuty jako alternativa pro běžně používané řídicí algoritmy. Cílem je optimalizovat chování pohonu především při nerovnoměrném zatížení jednotlivých motorů.
Application category by cost
—
Owner IČO
49777513
Owner name
Západočeská univerzita v Plzni
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
http://partnerstvi.fel.zcu.cz/vysledky/