DIDACTIC METHODS AND EXPERIMENTAL APPROACHES IN TEACHING PROGRAMMING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F23%3A43969774" target="_blank" >RIV/49777513:23220/23:43969774 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://konference.vspj.cz/download?hash=8bafb4b005059e191e6cbc7b23242f2f8ee4b9ea" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/download?hash=8bafb4b005059e191e6cbc7b23242f2f8ee4b9ea</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
DIDAKTICKÉ METODY A EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUPY VE VÝUCE PROGRAMOVÁNÍ
Original language description
Programování je komplexní a specifická dovednost, která i na vysokých školách představuje pro studenty velkou výzvu. Jakožto student Ph.D. programu na Elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni mi bylo umožněno vést cvičení kurzů Základy programování pro elektrotechniku a Modelování v MATLABu a Simulinku. Oba kurzy jsou určeny pro první ročník bakalářského studia. V tomto článku budou nastíněny netradiční, ale účinné formy výuky a komunikace, které byly aplikovány. Cílem bylo kromě prostého nalezení didakticky vhodných nástrojů pro výuku programování také podpora kreativity a logického myšlení,podnícení motivace ke studiu a v neposlední řadě vybudování pozitivních vztahů mezi studenty, lektorem a univerzitou.
Czech name
DIDAKTICKÉ METODY A EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUPY VE VÝUCE PROGRAMOVÁNÍ
Czech description
Programování je komplexní a specifická dovednost, která i na vysokých školách představuje pro studenty velkou výzvu. Jakožto student Ph.D. programu na Elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni mi bylo umožněno vést cvičení kurzů Základy programování pro elektrotechniku a Modelování v MATLABu a Simulinku. Oba kurzy jsou určeny pro první ročník bakalářského studia. V tomto článku budou nastíněny netradiční, ale účinné formy výuky a komunikace, které byly aplikovány. Cílem bylo kromě prostého nalezení didakticky vhodných nástrojů pro výuku programování také podpora kreativity a logického myšlení,podnícení motivace ke studiu a v neposlední řadě vybudování pozitivních vztahů mezi studenty, lektorem a univerzitou.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů