EDUCATION OF MIDWIFERY STUDENTS IN COMMUNITY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23310%2F15%3A43925540" target="_blank" >RIV/49777513:23310/15:43925540 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka studentek porodní asistence v komunitním prostředí
Original language description
Porodní asistentka je teoreticko-praktický obor. Pro vytváření správného profesního sebevědomí, by studentky měly být vybaveny obecně teoretickými znalostmi, na které pak navazují specifické předměty porodní asistence. Především v první polovině studia by měly studentky mít znalosti o fyziologickém těhotenství, vedení fyziologického porodu a péči o zdravou šestinedělku a novorozence. Teprve následně po zvládnutí teoretických znalostí a praktických dovedností z fyziologie, by měly být porodní asistentkyvyučovány o rizicích a možných patologických stavech v porodní asistenci. Jak zabezpečit praxi, aby se studentky setkávaly s výhradně zdravými ženami a jejich dětmi, naznačilo zapojení studentek do projektu Péče porodní asistentky o šestinedělky v domácím prostředí jako prevence zdravotních komplikací žen v šestinedělí. V komunitní péči je v současné době nedostatek porodních asistentek. Přitom zkracování hospitalizace po porodu poukazuje na její vzrůstající potřebnost. S ohledem na tyto
Czech name
Výuka studentek porodní asistence v komunitním prostředí
Czech description
Porodní asistentka je teoreticko-praktický obor. Pro vytváření správného profesního sebevědomí, by studentky měly být vybaveny obecně teoretickými znalostmi, na které pak navazují specifické předměty porodní asistence. Především v první polovině studia by měly studentky mít znalosti o fyziologickém těhotenství, vedení fyziologického porodu a péči o zdravou šestinedělku a novorozence. Teprve následně po zvládnutí teoretických znalostí a praktických dovedností z fyziologie, by měly být porodní asistentkyvyučovány o rizicích a možných patologických stavech v porodní asistenci. Jak zabezpečit praxi, aby se studentky setkávaly s výhradně zdravými ženami a jejich dětmi, naznačilo zapojení studentek do projektu Péče porodní asistentky o šestinedělky v domácím prostředí jako prevence zdravotních komplikací žen v šestinedělí. V komunitní péči je v současné době nedostatek porodních asistentek. Přitom zkracování hospitalizace po porodu poukazuje na její vzrůstající potřebnost. S ohledem na tyto
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
FK - Gynaecology and obstetrics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů