All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Role of Personal Experience, Interpersonal and Mass Communication in the Agenda-Setting Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F08%3A00501488" target="_blank" >RIV/49777513:23330/08:00501488 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role osobní zkušenosti a interpersonální a masové komunikace v procesu agenda-setting

  • Original language description

    Disertace empiricky zkoumá proces agenda-setting (nastolování agendy). Nejprve je v disertaci rekapitulována (1) teorie a rozebrána (2) metodologie výzkumu tohoto procesu. V jednotlivých kapitolách je pak empiricky ověřována (3) podstata fungování tohotoprocesu, (4) role struktury mediálního obsahu, (5) role přímé osobní zkušenosti, (6) role interpersonální komunikace a (7) role genderu. V závěru autor shrnuje získané výsledky: (1) koncept individuálních šancí a priorit byl opakovaně vyvrácen. Konceptdůvěry v média je velmi omezený - platí pouze pro osoby, které nekonzumují mediální sdělení často. Princip procesu nastolování agendy (agenda-setting) nejlépe popisuje paměťový koncept. (2) Osobní zkušenost byla falsifikována jako kognitivní impuls, který determinuje proces nastolování agendy (agenda-setting). Výsledkům nejlépe odpovídalo zdůvodnění role osobní zkušenosti dle teorie závislosti, ale toto vysvětlení nemohlo být podrobeno falsifikaci. (3) Dvojstupňový tok komunikace nejlépe

  • Czech name

    Role osobní zkušenosti a interpersonální a masové komunikace v procesu agenda-setting

  • Czech description

    Disertace empiricky zkoumá proces agenda-setting (nastolování agendy). Nejprve je v disertaci rekapitulována (1) teorie a rozebrána (2) metodologie výzkumu tohoto procesu. V jednotlivých kapitolách je pak empiricky ověřována (3) podstata fungování tohotoprocesu, (4) role struktury mediálního obsahu, (5) role přímé osobní zkušenosti, (6) role interpersonální komunikace a (7) role genderu. V závěru autor shrnuje získané výsledky: (1) koncept individuálních šancí a priorit byl opakovaně vyvrácen. Konceptdůvěry v média je velmi omezený - platí pouze pro osoby, které nekonzumují mediální sdělení často. Princip procesu nastolování agendy (agenda-setting) nejlépe popisuje paměťový koncept. (2) Osobní zkušenost byla falsifikována jako kognitivní impuls, který determinuje proces nastolování agendy (agenda-setting). Výsledkům nejlépe odpovídalo zdůvodnění role osobní zkušenosti dle teorie závislosti, ale toto vysvětlení nemohlo být podrobeno falsifikaci. (3) Dvojstupňový tok komunikace nejlépe

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AC - Archaeology, anthropology, ethnology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů