All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

"Qualification Standards of/for Human Resources:" Metaphors in Reforms of the Czech Tertiary Education System

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F14%3A43921805" target="_blank" >RIV/49777513:23330/14:43921805 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    "Kvalifikační standardy lidských zdrojů" aneb metafory v reformách českého vysokého školství

  • Original language description

    Tento kriticky a empiricky laděny text je zaměřen na problematiku reformy systému vysokého školství v ČR, která započala v roce 2009, přičemž předmětem analýzy je základní smysl reformy, legitimizace reformy prostřednictvím politické komunikace a zasazení reformy do evropského kontextu. Hlavními využitými metodologickými a teoretickými přístupy jsou analýza metafor (generativní metafory Schöna a kritický korpusový přístup Charterise-Blacka), governmentalita a komunikační hegemonizace skrze využívání řetězcových ekvivalencí. Výsledkem analýzy je skutečnost, že reforma byla/je snahou o ekonomizaci a neoliberalizaci českého vysokého školství, což je v souladu s evropským trendem ovlivněným zejména boloňským procesem, a diskuze, zda je neoliberalizace evropského vysokého školství žádoucím procesem.

  • Czech name

    "Kvalifikační standardy lidských zdrojů" aneb metafory v reformách českého vysokého školství

  • Czech description

    Tento kriticky a empiricky laděny text je zaměřen na problematiku reformy systému vysokého školství v ČR, která započala v roce 2009, přičemž předmětem analýzy je základní smysl reformy, legitimizace reformy prostřednictvím politické komunikace a zasazení reformy do evropského kontextu. Hlavními využitými metodologickými a teoretickými přístupy jsou analýza metafor (generativní metafory Schöna a kritický korpusový přístup Charterise-Blacka), governmentalita a komunikační hegemonizace skrze využívání řetězcových ekvivalencí. Výsledkem analýzy je skutečnost, že reforma byla/je snahou o ekonomizaci a neoliberalizaci českého vysokého školství, což je v souladu s evropským trendem ovlivněným zejména boloňským procesem, a diskuze, zda je neoliberalizace evropského vysokého školství žádoucím procesem.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AD - Political sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Politologica

  • ISSN

    1803-8220

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    28

  • Pages from-to

    71-98

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database