Specifics of education in the total institution
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F15%3A43926819" target="_blank" >RIV/49777513:23330/15:43926819 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika vzdělávání v prostředí totální instituce
Original language description
Vzdělávání jako takové není výsadou majoritní společnosti, ale své uplatnění nalézá i v oblastech, které na první pohled vypadají jako oblasti vzděláváním opomíjeny, jako je například vězení. Tento příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání v prostředítotální instituce, tedy instituce řízené dle určitých pravidel, v rámci které existují dvě nepropustné skupiny subjektů, jejímž reprezentantem je právě vězení. Cílem tohoto textu je popsat systém vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody v prostředí České republiky, poukázat na význam vzdělávacího systému ve vězeňském prostředí, dotknout se legislativních opor procesu vzdělávání ve vězení a uvést příklad praktické implementace vzdělávacího procesu a jeho metod v rámci vybrané české věznice.
Czech name
Specifika vzdělávání v prostředí totální instituce
Czech description
Vzdělávání jako takové není výsadou majoritní společnosti, ale své uplatnění nalézá i v oblastech, které na první pohled vypadají jako oblasti vzděláváním opomíjeny, jako je například vězení. Tento příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání v prostředítotální instituce, tedy instituce řízené dle určitých pravidel, v rámci které existují dvě nepropustné skupiny subjektů, jejímž reprezentantem je právě vězení. Cílem tohoto textu je popsat systém vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody v prostředí České republiky, poukázat na význam vzdělávacího systému ve vězeňském prostředí, dotknout se legislativních opor procesu vzdělávání ve vězení a uvést příklad praktické implementace vzdělávacího procesu a jeho metod v rámci vybrané české věznice.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů