Self-fashioning of literary culture and poesy as a profession: Elizabethan Poetics in the context of Renaissance knowledge
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F16%3A43926123" target="_blank" >RIV/49777513:23330/16:43926123 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesionalizace literární kultury: alžbětinská poetika jako součást komplexu renesančního vědění
Original language description
Monografie se soustřeďuje na základní aspekty alžbětinské poetiky, mezi něž patří koncept poezie jako vytváření fiktivních světů a pojetí básníka jako "tvůrce"; morální a společenská úloha poezie a koncept učení příkladem; spjatost poetiky a rétoriky a autenticita emocí produkovaných poezií vs. učenost, originalita vs. kopírování (antických a kontinentálních) vzorů. První tři body jsou výsledkem adaptace klasických estetických kritérií v anglickém prostředí (obzvláště aristotelského a horatiovského pojetí), poslední pak je specifickým příspěvkem anglické poetiky. Všechny zmíněné motivy lze vysledovat ve stěžejních spisech poetik renesanční Anglie napříč individuálními rozdíly jednotlivých autorů. Monografie se zaměřuje na poetiku Philipa Sidneyho, Edmunda Spensera, Georga Puttenhama, Williama Shakespeara a Bena Jonsona. Tyto poetické koncepty zároveň reprezentují specifické utváření profesní (básnické), ale i národní a kulturní identity prostřednictvím poezie.
Czech name
Profesionalizace literární kultury: alžbětinská poetika jako součást komplexu renesančního vědění
Czech description
Monografie se soustřeďuje na základní aspekty alžbětinské poetiky, mezi něž patří koncept poezie jako vytváření fiktivních světů a pojetí básníka jako "tvůrce"; morální a společenská úloha poezie a koncept učení příkladem; spjatost poetiky a rétoriky a autenticita emocí produkovaných poezií vs. učenost, originalita vs. kopírování (antických a kontinentálních) vzorů. První tři body jsou výsledkem adaptace klasických estetických kritérií v anglickém prostředí (obzvláště aristotelského a horatiovského pojetí), poslední pak je specifickým příspěvkem anglické poetiky. Všechny zmíněné motivy lze vysledovat ve stěžejních spisech poetik renesanční Anglie napříč individuálními rozdíly jednotlivých autorů. Monografie se zaměřuje na poetiku Philipa Sidneyho, Edmunda Spensera, Georga Puttenhama, Williama Shakespeara a Bena Jonsona. Tyto poetické koncepty zároveň reprezentují specifické utváření profesní (básnické), ale i národní a kulturní identity prostřednictvím poezie.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7465-203-5
Number of pages
121
Publisher name
Pavel Mervart
Place of publication
Červený Kostelec
UT code for WoS book
—