All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-fashioning of literary culture and poesy as a profession: Elizabethan Poetics in the context of Renaissance knowledge

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F16%3A43926123" target="_blank" >RIV/49777513:23330/16:43926123 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesionalizace literární kultury: alžbětinská poetika jako součást komplexu renesančního vědění

  • Original language description

    Monografie se soustřeďuje na základní aspekty alžbětinské poetiky, mezi něž patří koncept poezie jako vytváření fiktivních světů a pojetí básníka jako "tvůrce"; morální a společenská úloha poezie a koncept učení příkladem; spjatost poetiky a rétoriky a autenticita emocí produkovaných poezií vs. učenost, originalita vs. kopírování (antických a kontinentálních) vzorů. První tři body jsou výsledkem adaptace klasických estetických kritérií v anglickém prostředí (obzvláště aristotelského a horatiovského pojetí), poslední pak je specifickým příspěvkem anglické poetiky. Všechny zmíněné motivy lze vysledovat ve stěžejních spisech poetik renesanční Anglie napříč individuálními rozdíly jednotlivých autorů. Monografie se zaměřuje na poetiku Philipa Sidneyho, Edmunda Spensera, Georga Puttenhama, Williama Shakespeara a Bena Jonsona. Tyto poetické koncepty zároveň reprezentují specifické utváření profesní (básnické), ale i národní a kulturní identity prostřednictvím poezie.

  • Czech name

    Profesionalizace literární kultury: alžbětinská poetika jako součást komplexu renesančního vědění

  • Czech description

    Monografie se soustřeďuje na základní aspekty alžbětinské poetiky, mezi něž patří koncept poezie jako vytváření fiktivních světů a pojetí básníka jako "tvůrce"; morální a společenská úloha poezie a koncept učení příkladem; spjatost poetiky a rétoriky a autenticita emocí produkovaných poezií vs. učenost, originalita vs. kopírování (antických a kontinentálních) vzorů. První tři body jsou výsledkem adaptace klasických estetických kritérií v anglickém prostředí (obzvláště aristotelského a horatiovského pojetí), poslední pak je specifickým příspěvkem anglické poetiky. Všechny zmíněné motivy lze vysledovat ve stěžejních spisech poetik renesanční Anglie napříč individuálními rozdíly jednotlivých autorů. Monografie se zaměřuje na poetiku Philipa Sidneyho, Edmunda Spensera, Georga Puttenhama, Williama Shakespeara a Bena Jonsona. Tyto poetické koncepty zároveň reprezentují specifické utváření profesní (básnické), ale i národní a kulturní identity prostřednictvím poezie.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7465-203-5

  • Number of pages

    121

  • Publisher name

    Pavel Mervart

  • Place of publication

    Červený Kostelec

  • UT code for WoS book