Developing Intercultural Communicative Competence in Foreign Language Teaching and Learning 2
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F17%3A43950634" target="_blank" >RIV/49777513:23330/17:43950634 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23420/17:43950634
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2
Original language description
Cílem publikace Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2 je prostřednictvím interdisciplinárního přístupu představit a řešit aktuální problémové otázky rozvíjení IKK ve výuce cizích jazyků na různých stupních škol. V rámci jednotlivých kapitol se protínají poznatky a metodologie oborových didaktik cizích jazyků, obecné didaktiky, pedagogiky, pedagogické psychologie a filologie. Kapitoly objasňují jak teoretická východiska, tak především shrnují závěry dílčích výzkumů (kvalitativní výzkum z oblasti pedagogické psychologie zaměřený na autodiagnostiku, analýza učebnic, akční výzkum k výuce IKK na základní škole, kvalitativní šetření týkající se pregraduální přípravy učitelů atd.). Dále se zabývají didaktickou aplikací IKK v praxi, přinášejí konkrétní náměty a řešení pro rozvíjení jednotlivých složek IKK ve výuce cizích jazyků (modelová cvičení pro trénink interkulturních dovedností, didaktizace small-c culture, rozvíjení interkulturních postojů na základě rozboru "imagí" různých zemí a uvědomění si kulturní podmíněnosti vlastního vnímání světa, interkulturní čtenářství). Podstatná část publikace je věnována analýze zařazení témat IK a IKK do vysokoškolské přípravy budoucích učitelů cizích jazyků a učitelů vůbec.
Czech name
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2
Czech description
Cílem publikace Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2 je prostřednictvím interdisciplinárního přístupu představit a řešit aktuální problémové otázky rozvíjení IKK ve výuce cizích jazyků na různých stupních škol. V rámci jednotlivých kapitol se protínají poznatky a metodologie oborových didaktik cizích jazyků, obecné didaktiky, pedagogiky, pedagogické psychologie a filologie. Kapitoly objasňují jak teoretická východiska, tak především shrnují závěry dílčích výzkumů (kvalitativní výzkum z oblasti pedagogické psychologie zaměřený na autodiagnostiku, analýza učebnic, akční výzkum k výuce IKK na základní škole, kvalitativní šetření týkající se pregraduální přípravy učitelů atd.). Dále se zabývají didaktickou aplikací IKK v praxi, přinášejí konkrétní náměty a řešení pro rozvíjení jednotlivých složek IKK ve výuce cizích jazyků (modelová cvičení pro trénink interkulturních dovedností, didaktizace small-c culture, rozvíjení interkulturních postojů na základě rozboru "imagí" různých zemí a uvědomění si kulturní podmíněnosti vlastního vnímání světa, interkulturní čtenářství). Podstatná část publikace je věnována analýze zařazení témat IK a IKK do vysokoškolské přípravy budoucích učitelů cizích jazyků a učitelů vůbec.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-261-0764-4
Number of pages
178
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—