All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Roma education vs. (Roma) schooling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F18%3A43952869" target="_blank" >RIV/49777513:23330/18:43952869 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělání a výchova (u) Romů aneb education vs. schooling

  • Original language description

    Výchozím bodem pro porozumění pojednávané problematice je distinkce mezi dvěma podobami vzdělávání – education a schooling – kterou ve své analýze subsistenčních strategií, hodnotového systému a postoje ke vzdělávacím institucím anglických Travellerů – Cikánů (Traveller – Gypsies) zavedla významná britská sociální antropoložka Judith Okely. Tato autorka rozlišuje mezi tzv. schooling (tedy formálním, školním vzděláváním v rámci státem zřizovaných institucí) a education (tedy výchovou a vzděláváním v rámci rodiny, resp. primárních skupin. Ukazuje zároveň, že ačkoli Travelleři nepřipisují velký význam onomu schooling, tedy úspěšnosti svých dětí v rámci školního vzdělávání, kladou naopak velký důraz na education, tedy socializaci, výchovu a vzdělávání v rámci vlastní skupiny, kdy jsou mezigeneračně předávány skupinové hodnoty a normy a od nich odvozené vzorce jednání.

  • Czech name

    Vzdělání a výchova (u) Romů aneb education vs. schooling

  • Czech description

    Výchozím bodem pro porozumění pojednávané problematice je distinkce mezi dvěma podobami vzdělávání – education a schooling – kterou ve své analýze subsistenčních strategií, hodnotového systému a postoje ke vzdělávacím institucím anglických Travellerů – Cikánů (Traveller – Gypsies) zavedla významná britská sociální antropoložka Judith Okely. Tato autorka rozlišuje mezi tzv. schooling (tedy formálním, školním vzděláváním v rámci státem zřizovaných institucí) a education (tedy výchovou a vzděláváním v rámci rodiny, resp. primárních skupin. Ukazuje zároveň, že ačkoli Travelleři nepřipisují velký význam onomu schooling, tedy úspěšnosti svých dětí v rámci školního vzdělávání, kladou naopak velký důraz na education, tedy socializaci, výchovu a vzdělávání v rámci vlastní skupiny, kdy jsou mezigeneračně předávány skupinové hodnoty a normy a od nich odvozené vzorce jednání.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60500 - Other Humanities and the Arts

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Ethnologica Pragensia

  • ISSN

    1803-9812

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    jaro

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    86-94

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database