Roma education vs. (Roma) schooling
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F18%3A43952869" target="_blank" >RIV/49777513:23330/18:43952869 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělání a výchova (u) Romů aneb education vs. schooling
Original language description
Výchozím bodem pro porozumění pojednávané problematice je distinkce mezi dvěma podobami vzdělávání – education a schooling – kterou ve své analýze subsistenčních strategií, hodnotového systému a postoje ke vzdělávacím institucím anglických Travellerů – Cikánů (Traveller – Gypsies) zavedla významná britská sociální antropoložka Judith Okely. Tato autorka rozlišuje mezi tzv. schooling (tedy formálním, školním vzděláváním v rámci státem zřizovaných institucí) a education (tedy výchovou a vzděláváním v rámci rodiny, resp. primárních skupin. Ukazuje zároveň, že ačkoli Travelleři nepřipisují velký význam onomu schooling, tedy úspěšnosti svých dětí v rámci školního vzdělávání, kladou naopak velký důraz na education, tedy socializaci, výchovu a vzdělávání v rámci vlastní skupiny, kdy jsou mezigeneračně předávány skupinové hodnoty a normy a od nich odvozené vzorce jednání.
Czech name
Vzdělání a výchova (u) Romů aneb education vs. schooling
Czech description
Výchozím bodem pro porozumění pojednávané problematice je distinkce mezi dvěma podobami vzdělávání – education a schooling – kterou ve své analýze subsistenčních strategií, hodnotového systému a postoje ke vzdělávacím institucím anglických Travellerů – Cikánů (Traveller – Gypsies) zavedla významná britská sociální antropoložka Judith Okely. Tato autorka rozlišuje mezi tzv. schooling (tedy formálním, školním vzděláváním v rámci státem zřizovaných institucí) a education (tedy výchovou a vzděláváním v rámci rodiny, resp. primárních skupin. Ukazuje zároveň, že ačkoli Travelleři nepřipisují velký význam onomu schooling, tedy úspěšnosti svých dětí v rámci školního vzdělávání, kladou naopak velký důraz na education, tedy socializaci, výchovu a vzdělávání v rámci vlastní skupiny, kdy jsou mezigeneračně předávány skupinové hodnoty a normy a od nich odvozené vzorce jednání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60500 - Other Humanities and the Arts
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Ethnologica Pragensia
ISSN
1803-9812
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
jaro
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
86-94
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—