All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The French world of Jan Patočka

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F18%3A43954304" target="_blank" >RIV/49777513:23330/18:43954304 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8958-2018." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8958-2018.</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8958-2018." target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8958-2018.</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Francouzský svět Jana Patočky

  • Original language description

    Francouzská zkušenost Jana Patočky sahá již do dob jeho mládí: studoval na filozofické fakultě UK mj. romanistiku, v roce 1928 odjel do Paříže, kde navštěvoval na Sorbonně přednášky E. Husserla. Již ve 30. letech se Patočka vyslovuje v doslovu k Rozpravě o metodě k myšlení R. Descarta. Jan Patočka vynikal svým pronikavým myšlením a schopností kriticky reflektovat francouzský existencialismus již v době jeho vzniku a pronikání do českých končin, v letech 60. 20. století. Ostatně na utváření Patočkovy koncepce asubjektivní fenomenologie měly výrazný vliv i myšlenky Maurice Merleau-Pontyho a J. – P. Sartra. Avšak jak vnímají Jana Patočku Francouzi? Je jejich pohled – zařazovat Patočku mezi další myslitele zemí východní Evropy jako byli Polák Czeslaw Milosz nebo Maďar István Bibó – ovlivněn někdy až příliš nekritickým pohledem a obdivem k tzv. disentu? Cílem našeho příspěvku je drobná sonda do myšlenkového světa na francouzské intelektuální scéně: zmapovat, kterými tématy je pro francouzské myšlení Patočka přínosným v (nejen současném) „evropském společenství [solidárně] otřesených“(Laignel-Lavastine, 2010, s. 237). Jan Patočka&apos;s French experience dates back to his youth; he studied at the Faculty of Arts at Charles University (among other fields also Romance Studies), in 1928 he went to Paris where he attended lectures of E. Husserl at the Sorbonne. Already in the 30&apos;s, Patočka expressed his views on Descartes&apos; thoughts in the epilogue to Discourse on the Method. Jan Patočka excelled in penetrating thinking as well as in the ability to critically reflect French existentialism at the time of its emergence and penetration to the Czech lands in the 60s of the 20th century. In fact, the ideas of Maurice

  • Czech name

    Francouzský svět Jana Patočky

  • Czech description

    Francouzská zkušenost Jana Patočky sahá již do dob jeho mládí: studoval na filozofické fakultě UK mj. romanistiku, v roce 1928 odjel do Paříže, kde navštěvoval na Sorbonně přednášky E. Husserla. Již ve 30. letech se Patočka vyslovuje v doslovu k Rozpravě o metodě k myšlení R. Descarta. Jan Patočka vynikal svým pronikavým myšlením a schopností kriticky reflektovat francouzský existencialismus již v době jeho vzniku a pronikání do českých končin, v letech 60. 20. století. Ostatně na utváření Patočkovy koncepce asubjektivní fenomenologie měly výrazný vliv i myšlenky Maurice Merleau-Pontyho a J. – P. Sartra. Avšak jak vnímají Jana Patočku Francouzi? Je jejich pohled – zařazovat Patočku mezi další myslitele zemí východní Evropy jako byli Polák Czeslaw Milosz nebo Maďar István Bibó – ovlivněn někdy až příliš nekritickým pohledem a obdivem k tzv. disentu? Cílem našeho příspěvku je drobná sonda do myšlenkového světa na francouzské intelektuální scéně: zmapovat, kterými tématy je pro francouzské myšlení Patočka přínosným v (nejen současném) „evropském společenství [solidárně] otřesených“(Laignel-Lavastine, 2010, s. 237). Jan Patočka&apos;s French experience dates back to his youth; he studied at the Faculty of Arts at Charles University (among other fields also Romance Studies), in 1928 he went to Paris where he attended lectures of E. Husserl at the Sorbonne. Already in the 30&apos;s, Patočka expressed his views on Descartes&apos; thoughts in the epilogue to Discourse on the Method. Jan Patočka excelled in penetrating thinking as well as in the ability to critically reflect French existentialism at the time of its emergence and penetration to the Czech lands in the 60s of the 20th century. In fact, the ideas of Maurice

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60204 - General literature studies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Jan Patočka a naše doba. Sborník příspěvků mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-210-8958-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    41-46

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Sep 6, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article