Model competencies for lectures of adult's functional literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23410%2F15%3A43926622" target="_blank" >RIV/49777513:23410/15:43926622 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modelové kompetence lektorů funkční gramotnosti dospělých
Original language description
Moderní technologie a jejich kontinuální rozvoj kladou důraz na funkční gramotnost dospělých v jejich pracovním i běžném životě. Ačkoliv výsledky mezinárodního šetření PIAAC ukázaly, že Česká republika nedosahuje výrazných odchylek od světového průměru,patří mezi největší slabiny dospělé populace čtenářská a ICT gramotnost. V ČR ale zatím na rozdíl od jiných evropských zemí neexistuje ucelený systém, který by vedl ke zvyšování funkční gramotnosti dospělých, ani nejsou stanoveny požadavky na kompetenčnívýbavu lektorů, kteří by takové kurzy vedli. Cílem studie je na základě zahraničních a výzkumných zkušeností autora z mezinárodních projektů představit příklady dobré praxe a specifikovat, jakými modelovými kompetencemi by měl lektor funkční gramotnostidisponovat. Kvalita lektorské práce totiž může být těmito profesními požadavky velmi výrazně ovlivněna. Studie by tak mohla přispět k odborné diskuzi na téma funkční gramotnost dospělých a její rozvoj v ČR.
Czech name
Modelové kompetence lektorů funkční gramotnosti dospělých
Czech description
Moderní technologie a jejich kontinuální rozvoj kladou důraz na funkční gramotnost dospělých v jejich pracovním i běžném životě. Ačkoliv výsledky mezinárodního šetření PIAAC ukázaly, že Česká republika nedosahuje výrazných odchylek od světového průměru,patří mezi největší slabiny dospělé populace čtenářská a ICT gramotnost. V ČR ale zatím na rozdíl od jiných evropských zemí neexistuje ucelený systém, který by vedl ke zvyšování funkční gramotnosti dospělých, ani nejsou stanoveny požadavky na kompetenčnívýbavu lektorů, kteří by takové kurzy vedli. Cílem studie je na základě zahraničních a výzkumných zkušeností autora z mezinárodních projektů představit příklady dobré praxe a specifikovat, jakými modelovými kompetencemi by měl lektor funkční gramotnostidisponovat. Kvalita lektorské práce totiž může být těmito profesními požadavky velmi výrazně ovlivněna. Studie by tak mohla přispět k odborné diskuzi na téma funkční gramotnost dospělých a její rozvoj v ČR.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů