From action to reflection ? searching of educational motives
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00504734" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00504734 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od akce k reflexi - hledání vzdělávacích motivů
Original language description
Článek popisuje vybrané situace ze skupinové artefiletické aktivity. Jejím námětem byl pohyb ve vymezeném prostoru a vnímání prožitku při jeho opakovaní. Po ukončení aktivity a shlédnutí jejího videozáznamu, následovala interpretace a reflektivní dialogmezi účastníky aktivity. V průběhu reflexe byly tematizovány jak osobní zážitky jednotlivých účastníků, tak její interpersonální rozměr, a dále přesahy do oblasti umění a kultury. O jednotlivých epizodách artefiletické aktivity je informováno z pozice pozorovatele (etic perspektiva) a z pozice samotných aktérů (emic perspektiva). V závěrečné části jsou doplněny rozpoznané souvislosti mezi osobními prožitky aktérů a jejich kulturním zobecněním ? vzdělávací motivy. Teprve jejich objevením a tematizací může být aktivita zasazena do rámce reflektivního zážitkového pojetí vzdělávání a stávat se podnětem k poučení a poznání.
Czech name
Od akce k reflexi - hledání vzdělávacích motivů
Czech description
Článek popisuje vybrané situace ze skupinové artefiletické aktivity. Jejím námětem byl pohyb ve vymezeném prostoru a vnímání prožitku při jeho opakovaní. Po ukončení aktivity a shlédnutí jejího videozáznamu, následovala interpretace a reflektivní dialogmezi účastníky aktivity. V průběhu reflexe byly tematizovány jak osobní zážitky jednotlivých účastníků, tak její interpersonální rozměr, a dále přesahy do oblasti umění a kultury. O jednotlivých epizodách artefiletické aktivity je informováno z pozice pozorovatele (etic perspektiva) a z pozice samotných aktérů (emic perspektiva). V závěrečné části jsou doplněny rozpoznané souvislosti mezi osobními prožitky aktérů a jejich kulturním zobecněním ? vzdělávací motivy. Teprve jejich objevením a tematizací může být aktivita zasazena do rámce reflektivního zážitkového pojetí vzdělávání a stávat se podnětem k poučení a poznání.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii
ISBN
978-80-7290-415-0
Number of pages of the result
14
Pages from-to
—
Number of pages of the book
318
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—