Educational use of software systems for concept mapping technique
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00504466" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00504466 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování
Original language description
Monografie Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování si klade za cíl analyzovat nabídku a možnosti výukového využití softwarových systémů pro techniku mapování pojmů. Publikace představuje celkové možnosti a edukační přínos možností počítače a pojmových map vytvářených s jeho pomocí. Tyto systémy lze považovat za součást tzv. otevřených technologií, které podporují vlastní aktivitu a sebereflexi žáka a celkový rozvoj jeho metakognitivních aktivit. Autoři se na základě analýzyřady odborných studií a článků rozhodli popsat možnosti využití vybraných počítačových programů, které mohou být využity pro techniku mapování ve výuce. Využívání těchto programů (převážně bez nabídky předem vytvořené struktury učiva) k vlastním explorativním učebním činnostem a k usnadnění myšlenkových aktivit žáka je významná přednost, kterou by se všichni vzdělavatelé měli naučit používat ve prospěch žáka. Pro úplnost je třeba poznamenat, že velká řada těchto počítačových nástrojů je
Czech name
Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování
Czech description
Monografie Výukové využití softwarových systémů pro techniku pojmového mapování si klade za cíl analyzovat nabídku a možnosti výukového využití softwarových systémů pro techniku mapování pojmů. Publikace představuje celkové možnosti a edukační přínos možností počítače a pojmových map vytvářených s jeho pomocí. Tyto systémy lze považovat za součást tzv. otevřených technologií, které podporují vlastní aktivitu a sebereflexi žáka a celkový rozvoj jeho metakognitivních aktivit. Autoři se na základě analýzyřady odborných studií a článků rozhodli popsat možnosti využití vybraných počítačových programů, které mohou být využity pro techniku mapování ve výuce. Využívání těchto programů (převážně bez nabídky předem vytvořené struktury učiva) k vlastním explorativním učebním činnostem a k usnadnění myšlenkových aktivit žáka je významná přednost, kterou by se všichni vzdělavatelé měli naučit používat ve prospěch žáka. Pro úplnost je třeba poznamenat, že velká řada těchto počítačových nástrojů je
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1081" target="_blank" >GA406/06/1081: Theoretical sources of the instructional using concept mapping software and their experimental verification in the hypermedia learning environment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7043-631-8
Number of pages
97
Publisher name
Západočeská univerzita
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS book
—