All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Random practice - one of the factors of the motor learning process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43916494" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43916494 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozptýlená praxe - jeden z faktorů ovlivňujících proces motorického učení

  • Original language description

    Důležitým konceptem při osvojování motorických dovedností je tzv. rozptýlená praxe. Efekt kontextuální interference se zdůvodňuje tím, že paměť musí pracovat více intenzivně, a proto poskytuje vyšší efekt uchování motorických dovedností v paměti než praxe bloková. Pouze aktivní zapamato?vání pohybové dovednosti jí přiřazuje praktickou hodnotu pro budoucí využití v potřebných situacích. Cílem studie bylo porovnat úroveň osvojení a retence vybraných po?hybových dovedností ve sportovní gymnastice při použití dvou odlišných vyučo?vacích metod - blokové a rozptýlené praxe. Výzkumný soubor byl rozdělen do skupin dle předem stano?vených kritérií. Každá skupina vlastního výzkumu absolvovala nácvik shodných akrobatických cvičení jednou ze dvou rozdílných metod.Aplikace zvolených metod probíhala po dobu 2 měsíců, 1x týdně (celkem 80 pokusů). Po šesti mě?sících od zakončení nácviku proběhlo retenční testování. Před zahájením vlast?ního výzkumu byla provedena pilotní studie. Pro finální analýzu b

  • Czech name

    Rozptýlená praxe - jeden z faktorů ovlivňujících proces motorického učení

  • Czech description

    Důležitým konceptem při osvojování motorických dovedností je tzv. rozptýlená praxe. Efekt kontextuální interference se zdůvodňuje tím, že paměť musí pracovat více intenzivně, a proto poskytuje vyšší efekt uchování motorických dovedností v paměti než praxe bloková. Pouze aktivní zapamato?vání pohybové dovednosti jí přiřazuje praktickou hodnotu pro budoucí využití v potřebných situacích. Cílem studie bylo porovnat úroveň osvojení a retence vybraných po?hybových dovedností ve sportovní gymnastice při použití dvou odlišných vyučo?vacích metod - blokové a rozptýlené praxe. Výzkumný soubor byl rozdělen do skupin dle předem stano?vených kritérií. Každá skupina vlastního výzkumu absolvovala nácvik shodných akrobatických cvičení jednou ze dvou rozdílných metod.Aplikace zvolených metod probíhala po dobu 2 měsíců, 1x týdně (celkem 80 pokusů). Po šesti mě?sících od zakončení nácviku proběhlo retenční testování. Před zahájením vlast?ního výzkumu byla provedena pilotní studie. Pro finální analýzu b

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    35

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    75-89

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database