Random practice - one of the factors of the motor learning process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43916494" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43916494 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozptýlená praxe - jeden z faktorů ovlivňujících proces motorického učení
Original language description
Důležitým konceptem při osvojování motorických dovedností je tzv. rozptýlená praxe. Efekt kontextuální interference se zdůvodňuje tím, že paměť musí pracovat více intenzivně, a proto poskytuje vyšší efekt uchování motorických dovedností v paměti než praxe bloková. Pouze aktivní zapamato?vání pohybové dovednosti jí přiřazuje praktickou hodnotu pro budoucí využití v potřebných situacích. Cílem studie bylo porovnat úroveň osvojení a retence vybraných po?hybových dovedností ve sportovní gymnastice při použití dvou odlišných vyučo?vacích metod - blokové a rozptýlené praxe. Výzkumný soubor byl rozdělen do skupin dle předem stano?vených kritérií. Každá skupina vlastního výzkumu absolvovala nácvik shodných akrobatických cvičení jednou ze dvou rozdílných metod.Aplikace zvolených metod probíhala po dobu 2 měsíců, 1x týdně (celkem 80 pokusů). Po šesti mě?sících od zakončení nácviku proběhlo retenční testování. Před zahájením vlast?ního výzkumu byla provedena pilotní studie. Pro finální analýzu b
Czech name
Rozptýlená praxe - jeden z faktorů ovlivňujících proces motorického učení
Czech description
Důležitým konceptem při osvojování motorických dovedností je tzv. rozptýlená praxe. Efekt kontextuální interference se zdůvodňuje tím, že paměť musí pracovat více intenzivně, a proto poskytuje vyšší efekt uchování motorických dovedností v paměti než praxe bloková. Pouze aktivní zapamato?vání pohybové dovednosti jí přiřazuje praktickou hodnotu pro budoucí využití v potřebných situacích. Cílem studie bylo porovnat úroveň osvojení a retence vybraných po?hybových dovedností ve sportovní gymnastice při použití dvou odlišných vyučo?vacích metod - blokové a rozptýlené praxe. Výzkumný soubor byl rozdělen do skupin dle předem stano?vených kritérií. Každá skupina vlastního výzkumu absolvovala nácvik shodných akrobatických cvičení jednou ze dvou rozdílných metod.Aplikace zvolených metod probíhala po dobu 2 měsíců, 1x týdně (celkem 80 pokusů). Po šesti mě?sících od zakončení nácviku proběhlo retenční testování. Před zahájením vlast?ního výzkumu byla provedena pilotní studie. Pro finální analýzu b
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
35
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
75-89
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—